מניית אפל צוללת; האם זה הזמן לקנות או לזרוק אותה?

מבחינה טכנית: מניית החברה יצרה תבנית של ראש וכתפיים המעידה על היפוך מגמה ■ חשוב לציין: מאז תחית השנה מניית החברה השלימה זינוק של כ-55% והפכה לחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק

בעוד מניית אפל משלימה ירידה של 10% מאז השיא שרשמה בשלהי ספטמבר, אנליטסים רבים מנסים להסביר לאן צועדת החברה בעלת השווי שוק הגדול בעולם. חלקם טוענים כי מדובר בירידה זמנית וכי עדיף להיכנס למניה ואחרים טוענים כי גרף המניה יצר תבנית טכנית המעיד על היפוך המגמה.

אחד מאותם אנליסטים המנסים להסביר את ירידת המניה של אפל הוא מומחה ההשקעות ניג'אם ארורה, הטוען כי מניית אפל יצרה תבנית טכנית המכונה ראש וכתפיים, המעידה על היפוך מגמת העלייה. לפני הניתוח שהוא ערך, את שתי הכתפיים ניתן לראות בבירור על גרף המניה במחיר של כ-680 דולר ואילו הראש נוצר במחיר השיא של כ-705 דולר, מייד לאחר השקת האייפון 5.

עם זאת, ארורה מנסה להרגיע את אותם משקיעים המחזיקים במניית אפל וטוען כי במרבית המקרים התבנית אינה בהכרח מעידה על ירידות חדות. לכן, ארורה טוען כי גל הירידות הנוכחי יימשך עד רלמה של כ-615 דולר, לכל היותר.

כאמור, מניית אפל זינקה לשיא כל הזמנים ב-21 לספטמבר - 705 דולר למניה, היום שבו היא השיקה את האייפון 5. מאז היא אומנם הספיקה לרדת בכ-10%, אך כאשר בוחנים את התמונה הכללית ניתן לראות כי היא השלימה זינוק של כ-55% מאז תחילת השנה והיכתה את מדד ה-S&P 500 שרשם עלייה של כ-15% בלבד.

"בטווח הקצר בהחלט קיים פוטנציאל למימושים באפל", אומר שואו וו, אנליסט טכנולוגי בחברת Sterne Agee. "החדשות הרעות כוללות, בין היתר, את הבעיות במפעל הפוקסקון ותלונות טכניות לגבי האייפון 5", הוא מוסיף. "סביבה כלכלית חלשה אינה תורמת למצבה של החברה".

עם זאת, ישנם אנליסטים הטוענים כי הירידות האחרונות במחיר המניה מספקות הזדמנות להיכנס אליה. אחד מאותם אנליסטים הוא ג'ון נאג'ריאן, מנכ"ל חברת OptionMonster שמעניק לאפל מחיר יעד של 800 דולר וטוען כי המיני אייפד שאותו היא צפויה להשיק בקרוב יקטע את קצף הירידות ויספק דלק חדש לחברה.