עומרי כספי דואג לאבא

כדורסלן ה-NBA ממשיך לרכוש נדל"ן ■ גיל שויד נפרד מזוגתו ■ עובדי ידיעות אחרונות נערכים למתקפת טילים ■ וגם: יורם באומן מזכיר שלא חייבים להצביע לנתניהו

עומרי כספי נכנס לענף הנדל"ן למשרדים: אחרי שרכש בשנתיים האחרונות שתי דירות בקבוצת הרכישה של פרויקט מגדלי הצעירים בת"א ודירה נוספת בקבוצת הרכישה של חברת אמפא מליבו בחוף הים של נתניה, רוכש כדורסלן ליגת ה-NBA משרדים בפרויקט ב.ס.ר 3 בבני ברק תמורת 11 אלף שקל למ"ר. שחקן קבוצת ה"קליבלנד קאבלירס" ונבחרת ישראל רכש משרד בשטח 41 מ"ר בקומה העשירית שבמגדל ב.ס.ר 3, שנבנה בקבוצת רכישה בהובלת חברת ב.ס.ר, שבשליטת נחשון קיוויתי. את השטח רכש כספי מאיש העסקים חיים בולקינד, שרכש בזמנו את שטחו ישירות מהיזם ולא במסגרת קבוצת הרכישה. את המשרד ישכיר כספי לחברת ש. כספי פוליגרף חקירות וייעוץ ביטחוני שמנוהלת על-ידי אביו, שמעון כספי. העסקה בוצעה באמצעות חברת אינפיניטי יועצי נדל"ן עסקי. מגדל ב.ס.ר 3, שנבנה סמוך למגדלי ב.ס.ר 1 ו-2, מתנשא לגובה של 35 קומות ואכלוסו צפוי בדצמבר הקרוב. בסביבתו של עומרי כספי אישרו את הפרטים.

מיכל מרגלית

גיל שויד מפריד כוחות

מקורבים למייסד ומנכ"ל חברת ההיי טק צ'ק פוינט, גיל שויד, מספרים כי הוא נפרד לאחרונה מבת זוגו חמוטל איינהורן. השניים הם הורים לשלושה ילדים ומתגוררים בתל אביב.

גיל שויד / צלם: עינת לברון
 גיל שויד / צלם: עינת לברון

גיל שויד

שויד בן ה-44 הקים את צ'ק פוינט יחד עם מריוס נכט (שאף הוא נפרד מזוגתו) ושלמה קרמר בשנת 1993, כשהיה בשנות העשרים לחייו. כיום, החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 9.5 מיליארד דולר, ושווי ההחזקה של שויד בחברה מגיע ל-1.5 מיליארד דולר. שויד הסתפק בשנים האחרונות בשכר מינימום בלבד על עבודתו כמנכ"ל צ'ק פוינט, אבל נהנה מדי שנה מהקצאה נדיבה של אופציות. מהחברה ביקשו שלא להתייחס לדברים.

במקרה של התקפת טילים על ישראל

לא רק המצב הכלכלי והקיצוצים במערכות התקשורת מטרידים בימים אלה את עיתונאי ישראל אלא גם, מסתבר, שאלות קיומיות לא פחות כמו איך יתפקדו מערכות העיתונים במקרה של מלחמה מול איראן, שעל רקע הפרסומים בחודשים האחרונים נראית קרובה מתמיד. ראשי מערכת "ידיעות האחרונות" הוציאו באחרונה אי-מייל לעובדים שעניינו המשך הוצאתו לאור של העיתון במצב של עימות עם איראן.

מערכת ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי
 מערכת ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

מערכת ידיעות אחרונות בתל-אביב

העובדים עודכנו כי העיתון האיץ את ההכנות לתפקוד בשעת חירום ובמסגרת זו כבר הוכנה מערכת חלופית בירושלים, למקרה שלא תתאפשר עבודה במערכת בתל אביב. עוד נאמר לעובדים כי במידה וחס וחלילה ייפלו טילים בישראל והם לא יוכלו להגיע למערכת, על-מנת להקל עליהם ובמקביל לשמור על מערכת מתפקדת, התבקשו עורכי המוספים השונים לגבש רשימת עובדים שיחוברו מהבית למערכת וכך יוכלו לעבוד מהבית גם בשעת חירום. ב"ידיעות אחרונות" סירבו אתמול להתייחס לתוכן האי-מייל ולסיבות שהביאו להפצתו כעת. מעניין אם ב"ישראל היום", שם מכירים היטב את יכולות ההחלטה של ראש הממשלה, נשלח מסר דומה לכלל העובדים.

זזים

רו"ח ירון חדוות מונה לראש תחום IT Consulting בקבוצת הייעוץ של PwC Israel (קסלמן וקסלמן) ■ יוסי פרניק מונה לסמנכ"ל שיווק במיטב טרייד ■ מינויים בקראון פלזה ישראל: דודו עוז מונה לסמנכ"ל תפעול ופיתוח עסקי, דוד ברנס מונה למנכ"ל מלון קראון פלזה ים המלח ■ משה פאוול מונה למנכ"ל חברת "עידן הנגב" ■ ברי גרוסמן מונה למנכ"ל בריטניה סחר והשקעות (UK Trade & Investment) בשגרירות בריטניה בישראל ■ שילה אמסלם מונתה למנכ"לית מלון מג'יק סאנרייז קלאב אילת מרשת מלונות פתאל ■ מינויים ב"צומת ספרים": חלי קנר שטיינר מונתה למנהלת פרויקטים שיווקיים, עדי וייס מונתה למנהלת פרויקטים ושיתופי פעולה ומאיה חיימוביץ' למנהלת פרויקטים שיווקיים ■ מינויים חדשים ב"רן רהב תקשורת ויחסי ציבור": שרון בן פורת, מילי הררי, גלית אמיגה-סער, דנה הרמן וענת בר לב יוניצמן מונו לסמנכ"ליות ■ משה עשירי מונה למנכ"ל מחלקת כספים בסוכנות היהודית.

יוסי אבו מייצג

אירופה מפספסת את הגז הישראלי, כך אמרו בסוף השבוע גורמים אירופיים בכירים ליוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, בעקבות מצגת שהציג על ההזדמנות הישראלית בפיתוח שדות גז טבעיים במימי הים התיכון. הדברים נאמרו על רקע המגעים המתקדמים למכירת הגז הישראלי לשווקי המזרח הרחוק, בעוד אירופה משוועת לגיוון מקורות אספקת הגז שלה. אבו הרחיב בנושא האפשרויות לשיתופי פעולה בין ישראל לשכנותיה שנוצרו בעקבות תגליות הגז "תמר" ו"לוויתן" שקבוצת דלק של יצחק תשובה שותפה בהן עם נובל אנרג'י, רציו וישראמקו. אבו הוא המנהל הישראלי הראשון שהוזמן לדיוני פורום EmNet, פורום יוקרתי לא פורמאלי של ארגון ה-OECD לקידום שיתוף פעולה עסקי בשווקים המתפתחים.

עמירם ברקת

כשג'ק וולש נעלב

ג'ק וולש, המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק, הודיע כי הוא יפסיק לכתוב את הטור שלו בכתב העת פורצ'ן. בשבוע שעבר, עם פרסום נתוני התעסוקה של ספטמבר בארה"ב טען וולש כי הם זויפו וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מספרים שלא יאומנו, החבר'ה משיקגו יעשו הכול, הם לא מנצחים בעימות אז הם משנים מספרים".

ג'ק וולש / צילום: בלומברג
 ג'ק וולש / צילום: בלומברג

ג'ק וולש

וולש, רפובליקני מסור, התייחס להפסד של הנשיא המכהן ברק אובמה בעימות מול המועמד הרפובליקני מיט רומני. בפורצ'ן טענו כי תיאוריית הקונספירציה שפיתח וולש אינה מסתמכת על עובדות. מנגד, וולש הודיע כי הוא עומד מאחורי דבריו. אתמול (ג') הודיע וולש לעורך פורצ'ן, אנדי סרוור, כי הוא מפסיק לכתוב עבור כתב העת.

רן אברמסון

הפדיחה של אורקל

ביום ראשון נערכה במימי מפרץ סן פרנסיסקו תחרות שיט במסגרת היוקרתית America's Cup World Series, בה התחרה גם צוות שזכה לחסות ענקית התוכנה אורקל. סירת המרוץ של הקבוצה, בבעלותו של מנכ"ל ומייסד החברה, לארי אליסון, התהפכה על צידה בעיצומו של המרוץ. צוות השייטים, בראשותו של הסקיפר האוסטרלי ג'ימי ספיטהיל, הצליח להשיב את הסירה, שעלותה מגיעה למיליון דולר, למרוץ ואף לנצח בשני השיוטים שנערכו במסגרתו. התקרית אירעה במקביל לכנס OpenWorld של אורקל שנערך בסן פרנסיסקו בסוף השבוע.

רן אברמסון

מה הסטטוס

Yoram Baumann מי שהיה הפרסומאי של בנימין נתניהו בבחירות 2009 וילווה את יאיר לפיד בבחירות הקרובות מזכיר לחבריו: נתניהו לא חייב להיות ראש הממשלה הבא.