מוטי זיסר: "אינסייטק צפויה להיות רווחית עוד שלוש שנים"

השלימה גיוס של 31 מיליון דולר, רובו מ-GE ■ הערכות: רווח הון לחברה האם אלביט מדיקל של מאות מיליוני שקלים ■ החברה מפתחת שיטות מבוססות אולטרה-סאונד לביצוע ניתוחים ללא חתך

אינסייטק, החברה הבת של אלביט מדיקל מקבוצת אלביט הדמיה, השלימה היום גיוס של 31 מיליון דולר. את הגיוס הוביל תאגיד GE, שהשקיע 27.5 מיליון דולר בחברה שמפתחת שיטות מבוססות אולטרה-סאונד לביצוע ניתוחים ללא חתך. עוד השתתפו בגיוס, המשקיעים הקיימים באלביט מדיקל ו-Medtech Advisors. מתחילת השנה גייסה אינסייטק 42 מיליון דולר משלושת המשקיעים הללו.

אלביט מדיקל מסרה בהודעתה כי ההשקעה הנוכחית תיצור לה רווח הון משמעותי. בשוק מעריכים אותו במאות מיליוני שקלים. עם השלמת הגיוס תחזיק אלביט מדיקל ב-48% באינסייטק.

מניית אלביט מדיקל עלתה היום 2.2%, למחיר המגלם לחברה שווי של כ-72 מיליון שקל.

"מפסיקים לדמם"

בהודעת החברה נמסר כי במסגרת ההסכם ניתנה לאלביט מדיקל, או לצד שלישי המוסכם על ידי GE, זכות לרכוש את המניות של GE בסבב הנוכחי באותו המחיר שבו נמכרו בסבב זה (מה שעשוי לרמוז על מגעים להכנסת שותף גדול נוסף באינסייטק).

"בזכות ההשקעה הזו של ג'נרל אלקטריק באינסייטק, שתי החברות שמחזיקה אלביט מדיקל - אינסייטק וגמידה סל - כבר לא יצטרכו מימון בשלוש השנים הקרובות", אמר היום מוטי זיסר, יו"ר אלביט מדיקל ובעל השליטה בחברה האם אלביט הדמיה, "התחום הרפואי היה אחד המקומות הבולטים שבהם אלביט הדמיה דיממה מזומנים, וכעת זה נפסק".

אלביט הדמיה השקיעה עד היום 175 מיליון דולר בשתי חברות הביומד. לפיכך, לא צפוי בקרוב גיוס באלביט מדיקל, שהגישה לפני כמה חודשים תשקיף מדף. אלביט מדיקל מוזגה לשלד הבורסאי אנטר הולדינגס בסוף 2010, לפי שווי של 610 מיליון שקל, ומאז איבדה המניה כ-90% מערכה.

"אינסייטק הפכה השנה לראשונה לחברה מסחרית אמיתית, כשמוצריה משווקים על ידי מערך השיווק הבינלאומי המשומן של GE", הוסיף זיסר, "החברה כבר צמחה במחצית הראשונה בעשרות אחוזים לעומת התקופה המקבילה (הכנסות של 7.5 מיליון דולר, ג' ו'), ואנחנו מצפים כי המגמה תגבר ב-2013. אני מאמין כי תוך שלוש שנים אינסייטק תהיה רווחית".

באשר לגמידה סל, שפיתחה שיטה לשיפור טיפולים בסרטן המבוססים על השתלת דם טבורי, הוא אומר: "אני כמעט משוכנע כי החברה תקבל אישור שיווק ב-2013". זאת למרות שה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), העלתה באחרונה את הרף שמולו יהיה צריך להשוות את תוצאות הניסוי במוצר.