כפי שהוערך ב"גלובס": נועם לניר ימכור מניות בבילון בהנפקה

לניר, כידוע, רושם לזכותו רווח "על הנייר" של מאות מיליוני שקלים מהשקעתו בחברה - שווי החזקה מצרפית של 315 מיליון שקל

חודשיים וחצי נותרו עד סוף השנה, וכפי שזה נראה כרגע 2012 תיסגר עם שתי הנפקות ישראליות ראשוניות בוול סטריט: זו של אבן קיסר שבוצעה במארס, וזו של בבילון. זו האחרונה, מבססת בהצלחה את מעמדה בתחום הפרסום המקוון מבוסס חיפוש, וסוגרת בימים אלו קצוות אחרונים לקראת הנפקתה הראשונית בנאסד"ק.

החברה כבר הגישה לרשות לני"ע האמריקנית תשקיף בתהליך חסוי, ומתוקף היותה ציבורית בשוק ההון המקומי, עדכנה אתמול כי ההנפקה בארה"ב תכלול הצעת מכר של נועם לניר, בעל השליטה בחברה, של זרוע ההון סיכון של ענק ההוצאה לאור Reed Elsevier, ואולי של בעלי עניין נוספים בחברה. היקף הגיוס לקופת החברה עצמה והיקף הצעת המכר עדיין לא נקבעו סופית, ובבילון רק ציינה בהודעתה כי הצעת המכר לא תעלה על שליש מסך כל היקף ההנפקה.

הצעת המכר הצפויה לא אמורה להפתיע. כאן, ב"גלובס", הערכנו ביולי האחרון כי ההנפקה תכלול הצעת מכר מצד לניר, וזו כנראה תתבצע למרות שמניית בבילון איבדה מאז השיא כשליש משוויה. כך, שווי חברה של 800 מיליון דולר עד 1.1 מיליארד דולר - השווי לפיו מקווה לניר לבצע את ההנפקה - נראה כרגע די מנותק מהמציאות. בבילון נסחרת לפי שווי של 348 מיליון דולר, גם לאחר שאיבדה כ-12.5% בארבעת ימי המסחר האחרונים.

כך או אחרת, לניר, כידוע, רושם לזכותו רווח "על הנייר" של מאות מיליוני שקלים מהשקעתו בחברה. דרך השותפות שבבעלותו, חנפ"ק ניהול (ראשי תיבות של "חבר'ה, נדפוק פה קופה!"), הוא מחזיק ב-15.7% מהון החברה, ואילו דרך ליוורמור, חברת ההשקעות שבבעלותו, הוא מחזיק ב-8.3% נוספים, ובסך הכול 24% - שווי החזקה מצרפית של 315 מיליון שקל.

בבילון צפויה להיות מונפקת על בסיס תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, תוצאות שאמורות להתפרסם בסוף החודש הנוכחי. לפי חוקי ני"ע בארה"ב, תשקיף החברה חייב להפוך מחסוי לפומבי לפחות 21 יום לפני תחילת הרוד שואו, וזה כנראה אומר שהוא יתפרסם לקראת אמצע נובמבר.