מסתמן: פוגל-אוגילבי יטפל בתקציב 365 COST

תקציב הפרסום של רשת השיווק של המשביר יעמוד על 10 מיליון שקל בשנה

קבוצת המשביר לצרכן נערכת להשקת רשת הסופרמרקטים COST 365. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה ערכה בתקופה האחרונה מכרז על תקציב הפרסום המיועד של הרשת החדשה, שבו השתתפו מספר משרדי פרסום, בהם פוגל אוגילבי, פרסום AVRAHAM ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי.

היקף תקציב הפרסום שהוגדר למשרדים בעת המכרז הוא 10 מיליון שקל. על-פי ההערכות, המשרד שצפוי לקבל את התקציב הוא פוגל-אוגילבי.

קבוצת המשביר החדש לצרכן מדורגת מזה שנים במקום גבוה בדירוג 20 המפרסמים הגדולים: במחצית הראשונה של 2012 דורגה הקבוצה במקום הרביעי, עם הוצאה כוללת לפרסום של כ-38.9 מיליון שקל. בתקציב הפרסום של הקבוצה מטפל משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

נדוניה למשרד

COST 365 אמורה להתחרות על משבצת הרשת "הכי זולה", ומעצם הגדרתה כרשת הבי- דיסקאונט, יש להניח שתייצר מלחמה שיווקית-פרסומית מצד רשתות אחרות, המנסות לנכס לעצמן את אותה משבצת. המשמעות תהיה הן מלחמות מחיר קשות והן השקעות ניכרות בפרסום.

מאחר שהמלחמה צפויה להיות ישירות מול רשתות השיווק הגדולות, חלק לא מבוטל מהמשרדים הגדולים לא יכול היה להתמודד על התקציב: מקאן-אריקסון, המטפל בחלקים אחרים של פרסום הקבוצה, מטפל בתקציב רבוע כחול לצד שטרית מדיה גרופ; אדלר-חומסקי וגיתם BBDO מטפלים בתקציב שופרסל; לבאומן-בר-ריבנאי יש את תקציב סופר-פארם, וכדומה.

עבור פוגל-אוגילבי מדובר בסגירת מעגל: המשרד טיפל במשך זמן ארוך בתקציב המשביר לצרכן, שעזב את המשרד בסופו של דבר לטובת מקאן-אריקסון. מקאן קנה בשלב הראשון את המדיה של הקבוצה עבור פוגל, ובהמשך טיפל גם בתקציב הקריאייטיב.

פוגל-אוגילבי נמצא כיום בעיצומו של שינוי משמעותי בהנהלה, שבמסגרתו תפרוש בקרוב המנכ"לית עדנה מאור, ויחליף אותה ניר פרח. התקציב הנוכחי הוא הצלחה נוספת שהיא מגישה למשרד כנדוניה, בהמשך לרצף של התמודדויות מוצלחות בחודשים האחרונים, שבמסגרתם זכה המשרד בתקציבי פייזר וסודה סטרים.

רשת COST 365 תושק בתחילת 2013 וצפויה לכלול תוך שנתיים כ-30 סניפים שיושקו בקצב של 5 סניפים ברבעון. המשביר מגדירה את הרשת כ"הבי דיסקאונט", שתיצור בסיס לקוחות רחב ונאמן לקבוצה.

לפי התוכנית העסקית, הרשת תהיה פתוחה תחילה לכל הלקוחות, אך בתום מהלך גיוס הלקוחות לרשת, רק חברי מועדון יוכלו לבצע בה רכישות.

מ-COST 365 נמסר כי "טרם התקבלה החלטה, וברגע שתתקבל החלטה סופית, נודיע".