תעשיית הפרסום בארה"ב: אובמה ורומני מתעלמים מסוגיות הענף

על-פי הערכות, רומני עשוי להיות גמיש יותר בנוגע לפעילות של ענף הפרסום

המרוץ לנשיאות ארה"ב נמצא בשיאו, אך למרות שברק אובמה ומיט רומני עונים כמעט על כל שאלה ומביעים עמדה בכל נושא, עבור אנשי תעשיית הפרסום מרבית התהיות בנוגע לעתיד הענף נותרו פתוחות.

רומני, הנחשב לתומך נלהב של העולם העסקי, לא פרסם בדפי העמדה שלו התייחסות לתעשיית הפרסום, ואנשיו סירבו לפרט לגבי האג'נדה שלו בנושא.

גם במחנה אובמה, שבתקופת כהונתו דווקא התייחס למספר נושאים בתחום כמו פרסום לילדים ופרטיות באינטרנט, מסרבים להרחיב לגבי העמדות העדכניות שלו בתחומים האלה.

אחת הסוגיות המהותיות קשורה להיבט הפיננסי של ענף הפרסום: במשך שנים ההוצאה על פרסום נחשבה למוכרת לצרכי מס, אך לדברי דן ג'אפה, אחראי קשרי ממשל באיגוד המפרסמים, ההערכות הן כי גם אובמה וגם רומני יעמדו בפני לחצים לבצע שינויים בתחום זה.

לגבי נושא הפרטיות באינטרנט, אנשי התעשייה מעריכים כי רומני עשוי להיות "גמיש" יותר ולבוא לקראת המפרסמים בדיגיטל. לעומתו, אובמה עסק בנושא במהלך הקדנציה הראשונה ואף קידם מסמך הנוגע לזכויות הצרכן לשמור על פרטיותו וזכויותיו ברשת. להערכת הענף, הוא עשוי להמשיך ולקדם עיסוק בנושא הזה במהלך הקדנציה השנייה האפשרית.

וויליאם רייס, נשיא איגוד המפרסמים באינטרנט, בטוח שאובמה ימשיך לקדם את הגדרות הפרטיות ברשת, וכי רומני ינקוט יותר גישה ש"תיתן לשוק לעשות את שלו". לדבריו, "אם אובמה ייבחר, ההגבלות על המפרסמים יהיו גדולות יותר".

נושא חשוב נוסף שמעסיק את התעשייה הוא ההגבלות על פרסום של מוצרי מזון לא בריאותיים לילדים. בקדנציה של אובמה דובר רבות על איסור פרסום של ג'אנק פוד, אך המאמץ של המשווקים עצר חקיקה בנושא. בחירה מחדש של אובמה עשויה שוב להעלות את הנושא הזה על סדר היום.