ההמלצות החמות: 5 מניות שעשויות לזנק ב"שורט-סקוויז" עצום

באתר הכלכלי "סטוקפיקר", ערכו רשימה של 5 מניות עם יתרות שורט גבוהות, הצפויות לפרסם את תוצאותיהן לרבעון השלישי ■ במקרה שהן יעקפו את התחזיות, הן עשויות ליצור להבריח את השורטיסטים ולהגביר את העליות

השורטיסטים מאוד לא אוהבים להיתפס עם המכסניים למטה, כאשר הנכס בו הם משקיעים לפתע מזנק למעלה בשל הודעה פונדמנטלית חיובית, כגון חברה המדווחת על דוחות כספיים טובים מהצפי.

אירוע זה מכונה בפי הסוחרים המקצועיים, "שורט-סקוויז". כלומר, השורטיסטים נדחקים החוצה מהנכס בו הם משקיעים, תוך הפעלת פקודות לעצירת ההפסד (סטופ-לוס). למעשה, השורטיסטים, שהימרו על ירידת ערך הנכס בו הם משקיעים, נאלצים לכסות (לקנות בחזרה) את הפוזיציה שלהם "בבושת פנים" וללקק את הפצעים. תהליך ה"שורט-סקוויז" עשוי להגביר את המומנטום החיובי של אותו נכס ולגרום לעליות חדות.

באתר הכלכלי "סטוקפיקר", ערכו רשימה של 5 מניות עם יתרות שורט גבוהות (כלומר, שהרבה מאוד משקיעים צופים כי הן ירדו בטווח הקרוב) שצפויות לדווח בהמשך השבוע על התוצאות הכספיות שלהן לרבעון השלישי ולהפתיע לטובה. קרי, לזנק ולהבריח את השורטיסטים.

אז מהן אותן מניות?

1. אקספדיה - חברת תיירות הפועלת בעיקר באינטרנט, וצפויה לפרסם את דוחותיה ביום חמישי לאחר נעילה המסחר בוול סטריט. קונצנזוס האנליסטים מצביע על הכנסות של 1.17 מיליארד דולר על רווחים של 1.26 דולרים למניה. כמו כן, החברה צפויה לעקוף את תחזיות האנליסטים, זה הרבעון השלישי ברציפות, לאחר שברבעון הקודם החברה דיווחה על רווח של 82 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 62 סנט למניה.

שיעור יתרות השורט על המניה עומד כעת על 10.9%, מה שאומר כי מתוך 101 מיליון המניות של החברה, 10.47 מיליון מניות נמכרות בשורט ע"י השורטיסטים. בנוסף, מבחינה טכנית החברה חצתה רמת התנגדות מהותית ברמה של 60 דולר אך המניה צנחה לאחרונה שוב לרמות שמתחת לממוצע נע 50. באתר ממליצים להמתין עד לאחר הדוחות ולראות אם המניה אכן תעקוף שוב את התחזיות ותצליח לחצות את ההמוצע נע 50 ברמה של 54.5 דולר.

2. Dunkin Brands Group (סימול: DNKN) - החברה מחזיקה ברשת מסעדות נוחות בארה"ב וצפויה לפרסם את דוחותיה לפני המסחר. קונצנזוס האנליסטים של וול סטריט צופה כי החברה תדווח על הכנסות של 174.05 מיליון דולר על רווח של 35 סנט למניה.

שיעור יתרות השורט על המניה עומד על 10.7% (מתוך סך מניותיה - 110 מיליון), גידול של 5.2% לעומת הרבעון הקודם, כך שאם השורטיסטים יתפסו עם "המכנסיים למטה", אנו עשויים לראות ראלי שורט סקוויז שיזניק את המניה לרמה של כ-37 דולר, קרי פרמיה של כ-24%.

3. 3D Systems - (סימול: DDD) - מספקת פתרונות הדפסה בתלת מיימד. החברה תפרסם את תוצאותיה לפני המסחר, כאשר אנליסטים צופים כי היא תרשום הכנסות של 87.3 מיליון דולר על הכנסות של 27 סנט למניה. ברבעון הקודם הכנסות החברה זינקו ב-52% ועקפו את תחזיות האנליסטים.

שיעור יתרות השורט על המניה עומד כעת על 21.1%, עניין שמצביע על כך כי לפחות 10.6 מיליון מניות מתוך סך המניות הסחירות של החברה נסחרות בשורט. מבחינה טכנית המניה נסחרת כעת מעל הממוצע נע 200 אך מתחת לממוצע נע 50. במקרה שהיא אכן תפרוץ מעלה, לאחר הדוחות, באתר מעריכים כי היא עשויה לנוע עד לרמה של כ-50 דולר, כלומר, פרמייה של 41%.

4. Under Armour (סימול: UA) - חברה העוסקת בייצור ושיווק של ביגוד והנעלה לגברים, וצפויה לדווח על תוצאותיה ביום חמישי לפני המסחר. קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט מצביע על הכנסות של 576.3 מיליון דולר על רווח של 52 סנט למניה.

ברבעון הקודם החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ובממוצע 4 הרבעונים האחרונים, הכנסות החברה צמחו בכ-32%.

עם זאת, שיעור פוזיציות השורט על מניית החברה עומד על 17.1%, או 13.34 מיליון מניות, מתוך סך מניותיה. במקרה שהחברה אכן תפתיע בדוחות, מציינים באתר, המניה עשויה להיכנס לראלי שורט סקוויס עצום שיזניק אותה לרמה של 61 דולר בטווח הקצר, ועד כ-75 דולר בטווח הארוך יותר.

5. Imax - (סימול: IMAX) - זוהי חברה מוכרת המייצרת טכנולוגיות בידור וצפייה חדשניות, ותפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום חמישי לפני המסחר. קונצנזוס האנליסטים צופה כי החברה תרשום הכנסות של 76 דולר על רווח של 21 סנט למניה.

שיעור יתרות השורט על המניה עומד על 23.9%, או 13 מיליון מניות מתוך סך מניותיה, עניין שעשוי להטיס את המניה במקרה שהיא אכן תעקוף את התחזיות.