בנק קרדיט סוויס פספס את התחזיות: הרווח צנח ב-63%

ברבעון השלישי אשתקד הרוויח הבנק 683 מיליון פרנק שוויצרי; אנליסטים ציפו לרווח של 415 מיליון פר"ש ■ כור, המחזיקה בכ-2.3% מהון מניות הבנק, הודיעה כי תרשום רווח של 328 מיליון שקל ברבעון השלישי ברקע עליית שווי המניה

בהתאם לאזהרת הרווח שפרסם החודש, קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ, דיווח היום (ה') על נפילה של 63% ברווח הנקי לרבעון השלישי של השנה, בעיקר בשל מחיקה של 1.08 מיליארד דולר בדוחות. במהלך הרבעון רכש הבנק מכשירי חוב של עצמו, מה שגרם לשינוי הרכב ההתחייבויות במאזניו ויש לבצע הערכת שווי מחדש מדי רבעון. מדובר בהפסד חשבונאי שנזקף בדוחות הרבעון השלישי.

בשורה התחתונה, נפלו רווחי הבנק ל-254 מיליון פרנק שוויצרי (273 מיליון דולר) לעומת 683 מיליון פר"ש ברבעון השלישי של 2011. אנליסטים ציפו לרווח של 415 מיליון פר"ש.

מנכ"ל הבנק, בראדי דוגאן (Brady Dougan), פועל על מנת לחתוך הוצאות ולהאיץ את בניית ההון ברקע משבר החובות באירופה, הגורם ללקוחות לצמצם פעילות. על פי הודעת הבנק היום, הוא פועל לחסוך עוד 1 מיליארד פר"ש עד לסוף 2015, בנוסף לתוכנית עליה כבר הודיע הבנק במטרה לחסוך 3 מיליארד פר"ש.

בחודש שעבר ציינו אנליסטים במורגן סטנלי כי "קרדיט סוויס צריך 'תזוזה טקטית רדיקלית' בכל הנוגע להוצאות וההכנסות מפעילות בנקאות להשקעות וניהול הון".

בזווית הישראלית, נזכיר כי כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר מחזיקה ב-30.32 מיליון מניות קרדיט סוויס, המהוות 2.3% מהון המניות של הבנק.

מניית הבנק רשמה תשואה של 24% בבורסת ציריך מאז ה-18 ביולי השנה, לאחר שהודיעה כי היא מתכננת להגדיל את ההון ב-15.3 מיליארד פר"ש בהוראת הבנק המרכזי השוויצרי. בשל העלייה בשווי המניה, הודיעה כור כי תרשום רווח של 328 מיליון שקל ברבעון השלישי.