אושר: תקציב בחירות 2013 יעמוד על 246.8 מיליון שקל

מדובר בתקציב הגדול ב-40 מיליון שקל מתקציב בחירות 2009, שעמד על 206.8 מיליון שקל ■ הגידול נובע בעיקר מהגידול בשכר ומהצורך להגדיל ולהרחיב את ההיערכות ליום הבחירות עצמו

ועדת הכספים אישרה הבוקר את תקציב בחירות 2013 העומד על 246.8 מיליון שקל. מדובר בתקציב הגדול ב-40 מיליון שקל מתקציב בחירות 2009, שעמד על 206.8 מיליון שקל. הגידול נובע בעיקר מהגידול בשכר ומהצורך להגדיל ולהרחיב את ההיערכות ליום הבחירות עצמו, במסגרת זו הוספו יותר קלפיות, טפסים ועובדים. בנוסף, כולל התקציב, הכנת כוח אדם לבחירות באמצעות הדרכות והוצאות מחשוב.

התקציב שאושר היום כולל גם את תקציב הבחירות עצמן וגם את התקציב השוטף, העומד על כ-11 מיליון שקל ב-2013, עבור 11 חודשים שהן תתנהל המדינה ללא תקציב מאושר לנוכח הבחירות.

תקציב בחירות 2013 כולל הכנות לקראת הבחירות ותקציב שוטף בעלות של 82 מיליון שקל, לפעילות ביום הבחירות הוקצבו 76 מיליון שקל, ושכר לעובדי יום הבחירות בסכום של 58 מיליון שקל. עבור פעולות המחשוב הוקצה סכום של 22 מיליון שקל.

עוד כולל התקציב הוצאה של 501 אלף שקל עבור בדיקת מקומות הקלפי לרבות איתור קלפיות חדשות וקלפיות המותאמות לבעלי מוגבלויות, ארגון הצבעת ישראלים בנציגויות בחו"ל שעלותה 720 אלף שקל, הפקת סרטון הסברה לציבור בסכום של 1.8 מיליון שקל, הדרכה למזכירי וחברי ועדות קלפי בעלות של 935 אלף שקל, שכר המדריכים יעמוד על 982 אלף שקל, לעריכת שידורי התעמולה של המפלגות הוקצו 350 אלף שקל, לשירותי מנהלה מהכנסת, שבה שוכנת ועדת הבחירות המרכזית הוענקו 5.4 מיליון שקל. סעיף זה כולל תשלומים למנהל הכנסת עבור ארנונה על השימוש במרחבים הציבוריים, שימוש במערכות המחשב והאינטרנט, אירוח אתר הכנסת, תשלומים עבור שירותי אחזקה, ניקיון ועבודות דפוס. בנוסף, תשלום הוצאות שכר והוצאות רכב למנכ"ל הוועדה המרכזית.

מעיון בתקציב שאושר עולה כי הוצאות משמעותיות של ועדת הבחירות המרכזית הינן בגין שכר עובדי ועדת הבחירות המרכזית שיעמוד על 14.8 מיליון ששקל, שכר עובדי ועדות הבחירות האזוריות יעמוד על 24.1 מיליון שקל ואילו התשלומים לחברי ועדות קלפי יסתכם ב-53 מיליון שקל.

שכר העובדים לפי שעות יגיע ל-7 מיליון שקל, עבור נסיעות ואש"ל ישולמו 3.5 מיליון שקל, שכירת משרדים לוועדות האזוריות וועדות המשנה תעלה לקופת המדינה 2 מיליון שקל, עבור הוצאות שמירה ואבטחה הוקצה סכום של 2.25 מיליון שקל.

הדפסות (כלל הטפסים, כולל פרוטוקולים של ועדות הקלפי, חוברות הדרכה, 7.3 מיליון פתקים לכל רשימה) יעמדו על 3.6 מיליון שקל, מודעות בעיתונים ופרסומים יעלו 4.5 מיליון שקל, שכירת רכבים תעלה 850 אלף שקל, הובלות של ציוד וריהוט צפויה להסתכם ב- 1.3 מיליון שקל, אחזקת המרכז המבצעי הלוגיסטי וביטוחים למשרדים ולציוד תעמוד על 2.8 מיליון שקל, ועבור דואר, מערכות תקשורת ומשלוחים יוקצו 2 מיליון שקל.

סעיפים נוספים בתקציב מתייחסים להסעת בוחרים למימוש זכות הצבעה בעלות של 2.5 מיליון שקל, הוצאות על ידי צה"ל בסכום של 5.5 מיליון שקל לארגון הבחירות בבסיסי צה"ל, והוצאות של שב"ס ומשטרת ישראל; 13 מיליון שקל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), פנה למנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית ולעובדיה "לעשות מאמצים על-מנת שלא להגיע לניצול מלוא התקציב. מדובר בכסף ציבורי גדול ויש לעשות מאמצים שלא להגיע לתקרת התקציב". עוד דרש גפני, "להציג לפני ועדת הכספים ולהביא לאישורה כל שינוי תקציבי וההעברה בין סעיפי התקציב הכולל שאושר".