גורו ההשקעות ממליץ למשקיעים את האסטרטגיה הזו

מנהל ההשקעות הידוע ג'רמי גראנטהם סיפק במהלך ראיון ל"בלומברג", הצצה נדירה לאסטרטגיית ההשקעות שלו לשנים הבאות ■ גראנטהם ממליץ על מניות ה"בלו-צ'יפ" בארה"ב ומצדד בתיאוריית "מחזור הנשיאות"

מנהל ההשקעות הידוע ג'רמי גראנטהם, סיפק במהלך ראיון ל"בלומברג", הצצה נדירה לאסטרטגיית ההשקעות שלו לשנים הבאות, תוך שהוא ממליץ למשקיעים לשמור על משנה זהירות בכל הנוגע לשווקים אך באותה נשימה מסביר מהם הסקטורים המועדפים עליו.

"אני הולך להיות זהיר, במיוחד במחצית הראשונה של 2013" אמר גראנטהם והוסיף כי מניות ה"בלו-צ'יפ" בארה"ב אינן מתומחרות גבוה ודיי אטרקטיביות. מנהל ההשקעות מממליץ גם לבחור מניות בשווקים המתעוררים וטוען כי אומנם ישנם מניות ערך באירופה המתומחרות במחירים אטרקטיבים, אך הסיכון הוא עדיין גבוה.

גראנטהם ממליץ גם על סקטור המשאבים וטוען כי ברגע שהמניות בסקטור זה ישקפו את החולשה בכלכלה הגלובלית ויגיעו לתחתית, הן יהיו אטרקטיביות מאוד לטווח הרחוק. בד בבד, הוא ממליץ גם לשלב בתיק ההשקעות מניות של חברות העוסקות בגידולים חקלאיים.

במהלך הראיון, גראנטהם חשף את העובדה שהוא תומך בתיאוריה כלכלית המכונה "מחזור הנשיאות", לפיה השנתיים הראשונות שלאחר הנשיאות בארה"ב הן חלשות הן מבחינה כלכלית והן מבחינת ביצועי השווקים, והשנתיים האחרונות נוטות להיות חזקות יותר. לכן, הוא סבור כי המשקיעים לא יפסידו דבר אם "ישבו על הגדר" בשנים הקרובות.