ביהמ"ש אישר הסדר בפניציה; דרוש אישור מהממונה על ההגבלים

על-פי ההבנות, הבנקים יוותרו על חלק קטן מהחובות של פניציה אליהם ■ סך החובות של החברה לבנקים נאמדים בכ-120 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בנצרת אישר היום (ב') בצהריים את הסדר הנושים במפעל לייצור זכוכית שטוחה שבאזור התעשייה ציפורית, פניציה. אישור הסדר הנושים יאפשר לנאמן שמונה למפעל, רו"ח חן ברדיצ'ב, להמשיך ולקדם את עסקת מכירת החברה לקרן ההשקעות פורטיסימו. פניציה מוחזקת כיום בידי התאגיד התעשייתי האמריקני גרדיאן, נקלעה לחובות של כ- 320 מיליון שקל ובקיץ האחרון נכנסה להקפאת הליכים.

אישור הסדר הנושים התאפשר לאחר שבימים האחרונים הושגו הסכמות בין הנאמן, ברדיצ'ב לבין הבנקים לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים שהם הנושים המובטחים של פניציה. ההסכמות, כך אמר עו"ד אהוד גינדס בשם הנאמן ברדיצ'ב, מקובלות על אנשי קרן פורטיסימו. על פי ההבנות, הבנקים יוותרו על חלק קטן מהחובות של פניציה אליהם. סך החובות של החברה לבנקים נאמדים בכ-120 מיליון שקל.

השופט עאטף עיילבוני, שליווה את המשבר בפניציה מאז מינה בחודש אוגוסט האחרון את רו"ח ברדיצ'ב לנאמן לחברה, בירך היום את התנהלות הצדדים: "הנושים המובטחים והנושים האחרים גילו אחריות ציבורית שראויה להיזכר שעה שהסכימו לוויתורים מרחיקי לכת כדי לשמר את החברה כעסק חי ובכלל זה- לשמר את מקומות העבודה ומקורות הפרנסה של מאות משפחות", אמר.

הצדדים שמעורבים במשבר בפניציה הציגו את ההסכמות לבית המשפט מבלי שהתקבל במסגרת ההסדר המתגבש אישור מהממונה על ההגבלים העסקים, דיויד גילה ובלי שהוצג הסכם קיבוצי עם העובדים. עם זאת, השופט עיילבוני החליט לאשר כבר היום את הסדר הנושים בחברה, אך התנה את כניסתו לתוקף בקבלת האישור של גילה ובחתימה על הסכם קיבוצי וזאת כהגדרתו "כדי להכין מצע של יציבות להמשך פועלם של הגופים הפועלים בנושא וכדי להסיר כל עננה של אי-ודאות באשר להחלטה שאמורה להינתן על-ידי בית המשפט בסוף ההליך", קבע.

עיקרי הסדר הנושים
 עיקרי הסדר הנושים