טיסת אל-על לניו-יורק ביצעה נחיתת חירום באירלנד

מטוס ג'מבו של חברת אל-על ביצע נחיתת חירום באירלנד לאחר שהתפשט בתא הנוסעים ריח של שריפה ■ המטוס נחת בשלום, ואיש לא נפגע

טיסת אל-על מנתב"ג לניו-יורק נחתה נחיתת חירום באירלנד, לאחר שעשן התפשט בתא הנוסעים. המטוס נחת בשלום, ואיש לא נפגע. הנוסעים הועברו לבתי-מלון, ומטוס חלופי יישלח מהארץ להעביר את הנוסעים לניו-יורק.

טיסה 007 המריאה הבוקר מנתב"ג במטוס בואינג 747-400 עליו היו 320 נוסעים ואנשי צוות. כשש שעות לאחר ההמראה הריחו חלק מהנוסעים ריח שרוף, ועלה חשד כי פרצה שריפה על סיפון המטוס. הקברניט החליט להנחית את המטוס בנמל התעופה שאנון באירלנד, והמטוס נחת בשלום.

הנוסעים יועברו לבתי-מלון בעיר עד לשעות הלילה, אז ינחת באירלנד מטוס חלופי שיעביר את הנוסעים לניו-יורק. בחודש יולי השנה מטוס 747 של אל-על ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה הית'רו בלונדון לאחר שאחד מ-4 מנועי המטוס התפוצץ באוויר, גם אז נחת המטוס בשלום.

עשן בתא הנוסעים יכול להיות קטלני

בספטמבר 1998 התרסק מטוס MD-11 של חברת התעופה השוויצרית "סוויסאייר". לאחר שהטייסים לא התייחסו לעשן בתא הנוסעים, הסתבר כי במטוס השתוללה שריפה גדולה שהובילה להתרסקות אלימה בשל המטוס חופי קנדה, כל 229 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו בהתרסקות זו. מאז, צוותי אוויר מקפידים במיוחד על סימני עשן בתא הנוסעים בעת טיסה.

אל-על מטיסה צי של 6 מטוסי 747-400, המטוס הגדול ביותר שהחברה מפעילה והשני בגודלו בעולם. צי אל-על נחשב מיושן יחסית, וגילם של המטוסים נע בין 18 ל-14 שנים.