הערכות: מדד המחירים לצרכן באוקטובר עלה ב-0.1%-0.5%

אף על-פי שטווח התחזיות גדול יחסית ושוררת שונות גבוהה ביניהן, חלק הארי של החזאים סבורים כי שיעור העלייה במדד בחודש הקודם היה 0.2%

החזאים בשוק ההון מעריכים כי מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.1%-0.5%. אף על-פי שטווח התחזיות גדול יחסית ושוררת שונות גבוהה ביניהן, חלק הארי של החזאים סבורים כי שיעור העלייה במדד בחודש הקודם היה 0.2%. הלמ"ס צפויה לפרסם את הנתון היום (ה'). נזכיר כי מדד ספטמבר הפתיע ונותר ללא שינוי; החזאים צפו אז עלייה.

חלק מהשונות בתחזיות נובע מחוסר הוודאות לגבי סעיף הדיור, המרכיב המרכזי במדד, אך גם מסעיף המזון. נזכיר כי חלק מיצרניות המזון במשק הודיעו בחודש שעבר כי הן מעלות מחירים, או צפויות לעשות זאת. עם החברות האלה נמנות אסם, יוניליוור ויפאורה. לפי החברות, העלאה זו נבעה מהתייקרויות חומרי הגלם.

כמו כן, חשוב לזכור כי באוקטובר עודכן שכר המינימום כלפי מעלה, ב-200 שקל, עניין שצפוי אף הוא להשפיע על רמת המחירים במשק.

סעיף נוסף שצפויה בו עלייה הוא ההלבשה והנעלה; זאת, עקב מכירות הקולקציה החדשה של אופנת החורף.

הירידה בביקושים והציפיות הנמוכות לאינפלציה - שירדו בחודש שעבר מרמה של 2.5% לרמה של 2% (אמצע יעד יציבות המחירים) - מאפשרים מרחב תמרון גדול לוועדה המוניטרית של בנק ישראל. עם זאת, בדיון המוניטרי הקודם הפתיע בנק ישראל, והוריד את הריבית ברבע אחוז, ל-2% בלבד, כך שהמדד לא צפוי לגרום לשינוי במדיניות המוניטרית.