הטיפ היומי: ענקית שבבים עם פוטנציאל עלייה של 21%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית קוואלקום ב"קנייה" במחיר יעד של 75 דולר

חברת השבבים קוואלקום עוסקת בעיצוב, פיתוח ואספקה של מוליכים למחצה, והיא מקבלת תמלוגים על פטנטים שלה בתחום ה-Wireless, שנמצאים בשימוש במכשירי כף יד שונים. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 106 מיליארד דולר, ובשנה החולפת מחיר המניה שלה נע בטווח נרחב יחסית של 51.25-68.02 דולר (מתואם דיבידנד).

אנחנו מאמינים שקוואלקום תהיה אחת הנהנות לטווח הארוך מהאימוץ הגובר של מכשירי דור שלישי וסמארטפונים ברחבי העולם. קוואלקום בנתה קניין רוחני משמעותי בתחום טכנולוגיית הרדיו, וזה מאפשר לה ליהנות מתמלוגים.

קוואלקום פרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון הפיסקלי הרביעי ושנת הכספים 2012 כולה. התוצאות היו טובות וכך גם התחזיות להמשך. קוואלקום דיווחה ברבעון הרביעי על הכנסות של 4.87 מיליארד דולר - גבוה מקונצנזוס האנליסטים; ועל רווח נקי של 1.56 מיליארד דולר, שהם 89 סנט למניה - גבוה גם כן מהקונצנזוס.

האפסייד נבע, בין היתר, ממעבר לשבבים שהם יותר High-end, צמיחה בטכנולוגיית התקשורת LTE וגידול במשלוחים של שבבי ה-28 ננומטר. אנו צופים שהמגמה החזקה תימשך גם במשך שנת 2013, ובעיקר במחצית הראשונה של השנה.

החלק החיובי בדוחות שפורסמו, כולל את העלייה במחיר המכירה הממוצע (ASP) של השבבים, שעלה בשיעור של 15%-18% בין הרבעון הראשון לרביעי, ולהערכתנו זה יישאר כך בטווח הבינוני.

בכל הקשור לעסקי הרישוי, תמהיל שנוטה יותר לכיוון טכנולוגיית ה-LTE עוזר לפצות על החולשה בשוק ה-Low-end.

החלק השלישי בדוחות הוא העלייה בהוצאות התפעוליות (OPEX), בשל ההשקעות שכרוכות, לדוגמה, בתהליכי ייצור חדשים. לפני שקוואלקום פרסמה תחזיות, התחזית הממוצעת של האנליסטים לרמת ההוצאות התפעוליות בשנת 2013 עמדה על 5.6 מיליארד דולר. אנו הערכנו שהיא תהיה כ-6 מיליארד דולר, ואילו קוואלקום עדכנה שהמספר יגיע ל-6.2 מיליארד דולר.

גורם שלילי נוסף הוא המחזוריות. כרגע, הכול עובד לטובת קוואלקום, אך לקראת המחצית השנייה של 2013 סביר שיהיה שינוי.

המלצתנו למניה נשארת "קנייה" במחיר יעד של 75 דולר למניה, פרמיה של כ-21% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, בנק אוף אמריקה מריל לינץ'