מה גורם לכלכלנים לפרכס?

סיכוי לשיא היסטורי בוול סטריט השבוע, סימן חיובי שקיבלנו בשבוע שעבר - ה-S&P500 מעל 1,392

מגמת העליה של תל אביב 25 שרדה את מתקפת הטילים והמלל ואנחנו שמחים גם שהתממשה בהתאם לתחזית שלנו מהשבוע שעבר (וכמובן שרוחות המלחמה נרגעו). חשוב להדגיש את הנקודה הזו של האפקטיביות של הניתוח הטכני. לא תמיד תחזיות מתממשות אבל גם כשלא, יעיל יותר שזה קורה מבלי שנשפכו על כך אין סוף מילים ורעשים לתוך התודעה. כשהן מתממשות זה בכלל טוב. זהו, ממשיכים.

המהלך של תל אביב 25 מעל 1,210 הוא סימן חיובי שתומך בהמשך מגמת העליה. זהו מבחנו של תל אביב 25 לטווח הקצר. תמיכה מעל לרמה זו ביום ראשון תהיה סימן חיובי ומכאן יצטרך המדד להמשיך אל עבר פריצת השיא הקודם, קצת מעל 1,230. התמיכה ב-1,190, תמיכת המבחן, חזרה להיות סופר חשובה. בשבוע שעבר כתבנו שאפשר קצת להתגמש לגביה לאור הנסיבות. בהנחה שהנסיבות חוזרות להיות ענייני בורסה וכו', 1,190 לא אמורה להיפרץ כלפי מטה ואם במקרה תיפרץ, התרחיש השורי שלנו יתבטל. שורה תחתונה: ציפייה להמשך עליה שתהיה נוחה בייחוד אם המדד ישאר מעל 1,210 ותקפה כל עוד הוא מעל 1,190.

בדרך לשיא ההיסטורי?

גם בוול סטריט העניינים כשורה ונראה שנמשיך לשייט במגמת עליה אל תוך חודש ינואר. יכולים להיות כיסי אוויר אבל בסך הכל הכיוון חיובי. סימן חיובי שקבלנו השבוע הוא המהלך מעל 1,392. סימן זה מבוסס על יחסי פיבונאצ'י. המבחן הבא שוכן בין 1,420 ל-1,430. מהלך מעל השער הזה ילמד על סיכויים טובים מאוד לפריצה כלפי מעלה של הפסגה המשולשת ב-1,465. משם, באופן שסביר שיגרום לפירכוסים אצל כלכלנים שטרם הפנימו שהמציאות ולא התיאוריה היא הכלכלה, הדרך אל השיא ההיסטורי תהיה סלולה. בשביל להישאר אופטימיים, נרצה לראות את ה-S&P500 מעל 1,392 בכל רגע נתון בשבוע המסחר הבא. מהלך מתחת ל-1,383 יחשב סימן דובי מאוד שיבטל את התרחיש השורי. הסבירות למהלך מתחת ל-1,383 לא גבוהה.

הלו נוקיה

כמובן שלא הכל הולך חלק בעולם ההשקעה במניות. בתיק הקניון ניזוקנו מהמחיקה התמוה של HPQ. המניה התאוששה קצת שכן בכל זאת, היא זולה, אבל קבלנו שעור נוסף שאולי לא כדאי להתעסק עם מה שהשוק לא אוהב. השאלה אם התחילו לאהוב את נוקיה. נראה שכן ותמיכה מעל 3.2 תאשר זאת.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.