הטיפ היומי: מניית התרופות הזו יכולה לזנק ב-90%

מחלקת המחקר של סיטי ממליצה על מניית ויקאל ב"קנייה" במחיר יעד של 6 דולרים למניה

חברת ויקאל (Vical, סימול: VICL) נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 270 מיליון דולר. החברה עוסקת במחקר ופיתוח של מוצרים ביופרמצבטיים על בסיס טכנולוגיה שפיתחה. בין היתר ויקאל מפתחת חיסונים שונים, וכן טיפול מבוסס גנים למחלות קרדיו-וסקולריות. מטה החברה נמצא בסן דייגו, קליפורניה.

אנו רואים במחיר הנוכחי של מניית ויקאל נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה. יש לכך שתי סיבות: הראשונה היא שאנו מצפים שתוצאות הניסוי הקליני המתקדם (שלב III) בתרופת ה-Allovectin, המיועדת לטיפול במלנומה גרורתית, יובילו לעלייה במניה (התוצאות צפויות להתפרסם לקראת אמצע שנת 2013); הסיבה השנייה היא שליתר המוצרים שבפורטפוליו של ויקאל יש ערך פוטנציאלי גבוה בהרבה מהשווי הנוכחי של החברה. לכן, אנו מאמינים שויקאל מספקת אפשרויות הן למשקיעים לטווח קצר והן למשקיעים לטווח ארוך.

להערכתנו, שינויים שבוצעו במהלך השלב השלישי של הניסוי הקליני, יאפשרו לחולים להשתמש בתרופה לזמן ארוך יותר. עם זאת, אנחנו מכירים בכך שקשה לנצח תרופה שכבר אושרה לטיפול במלנומה, בניסוי "ראש בראש".

בשלב השני של הניסוי הקליני, תרופת ה-Allovectin הציגה שיעור הישרדות חציוני של 18.8 חודשים. 65% מהחולים שהגיבו לתרופה, שרדו יותר משנה.

ויקאל עוסקת גם בתחום החיסונים. חיסונים, וטכנולוגיה הקשורה להם, תמיד היו נכסים אטרקטיביים לחברות תרופות, ואנחנו מאמינים שהעניין בתחום גובר.

האירועים המרכזיים שצפויים בחברה, כוללים כאמור את תוצאות הניסוי ב-Allovectin באמצע 2013; וכן את תחילת שלב III בניסוי הקליני ב-TransVax יחד עם השותפה לניסוי, חברת Astellas, במהלך שנת 2013. במקביל צפויה התקדמות לקראת תחילת ניסוי שלב I/II בחיסון להרפס.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה בחברה, כוללים את הסיכון שהחברה לא תשיג תוצאה חיובית בניסוי ב-Allovectin; סיכון שהפוטנציאל המסחרי של התרופה יהיה מוגבל; וכן סיכון תחרותי, על רקע אישורים שניתנו באחרונה לשתי תרופות מתחרות.

אנו מתחילים לסקר את מניית ויקאל בהמלצת "קנייה", ובמחיר יעד של 6 דולר למניה - גבוה בכ-90% ממחיר השוק. מחיר היעד שלנו משקף לוויקאל שווי שוק של כ-525 מיליון דולר.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, סיטי