רונן נמני: "רשת קפה קפה מרוויחה 30 מיליון שקל בשנה"

הבעלים של רשת קפה קפה רכש בתוך שנתיים שליטה ב-4 רשתות: לחם ארז, לבורטוריו די פסטה, fresh ו-RUBEN, ובכ"א מהן הוא מתכנן עשרות סניפים

רונן נמני, הבעלים של רשת קפה קפה, מסתער על שוק ההסעדה. קצת פחות משנה אחרי שרכש את רשת לחם ארז שקרסה, התיאבון של נמני רק הולך וגדל. לפני כחצי שנה הוא רכש את השליטה ברשת הפסטה "לבורטוריו די פסטה", ובחודשיים האחרונים הוא ביצע שתי רכישות נוספות, משמעותיות יותר.

לפני חודש הוא רכש את השליטה ברשת בתי-הקפה למזון בריא fresh שמנתה אז 7 סניפים, וגם את השליטה ברשת הסנדוויצ'ים RUBEN עם 5 סניפים.

לפי נמני, זאת רק ההתחלה. על-פי תוכניותיו, הרשתות שרכש יתרחבו לעשרות סניפים כל אחת, ועל הדרך, גם מסעדת הבשרים שהקים בנמל תל-אביב, "לחם בשר", תהפוך לרשת מסעדות ארצית. בין לבין, יש לו גם עוד כמה פרויקטים וביניהם הקמת "שוקה מרקט", מתחם מסעדות ובילוי בשרונה תל-אביב, שאותו הוא מתכוון להשכיר לשוכרי משנה.

"בכל רכישה אנחנו בוחנים אם אפשר לפתח עסק שלא יושב על המשבצת של רשת קפה קפה. מעבר לכך, קפה קפה קרובה למיצוי מבחינת פריסה והתרחבות, וכיום אנחנו מתרחבים איתה למגזר הערבי. מלבד הסניף שיש לנו בנצרת, נפתח בקרוב סניפים במעיליא, כפר יאסיף ובשפרעם. אני מעריך שיש פוטנציאל ל-20 סניפים של רשת קפה קפה במגזר הערבי.

"מעבר לכך, בתל-אביב אנחנו משפצים 5 בתי-קפה, כדי לקבל את ההוויה השכונתית. פעם זה היה קפה קפה take your time, ועכשיו זה יקרא better together, לצד השלט של קפה קפה".

- מה בוער לך לרוץ?

"לא בוער לי לרוץ, אבל אני פשוט נהנה מזה. אני אוהב עסק גדול. כשזה קטן, זה פחות מעניין אותי".

- מה היקף המכירות הכספי של העסקים?

"יותר מ-600 מיליון שקל".

- מה שיעורי הרווח שלכם?

"אני מעריך שהרווח הנקי שלנו הוא 5%".

- זה הכול?

"30 מיליון שקל בשנה לא מספיק?"

- אתה מרוויח 30 מיליון שקל בשנה?

"אני לא זוכר מספרים. אני מרוויח מספיק".

- מי מבין עסקיך הוא בעל שיעור הרווחיות הגבוה ביותר?

"קפה קפה הוא גולת הכותרת. כל העסקים האחרים נחשבים חדשים יחסית. כולם נרכשו בשנתיים האחרונות, וצריך לפתח ולרוץ איתם, אבל כמובן שהכול נשען על קפה קפה".

רשת fresh תגיע ל-100 מיליון שקל

חלק לא מבוטל מזמנו מקדיש כעת נמני לפיתוחה של רשת fresh, ש-6 מתוך 7 סניפיה מרוכזים בתל-אביב, וסניף אחד פועל בהרצליה.

- הפיתוח של רשת fresh עשוי ליצור קניבליזציה לקפה קפה.

"זו רשת של בתי-קפה עם מזון בריא ופורמט שונה. fresh פונה לקהל שמחפש אוכל בריא ומדוד. כשאת יושבת לארוחה, את יודעת בדיוק עם כמה קלוריות תקומי. הכוונה היא שגם מי שלא מחפש בריא, יבין שהאוכל כל-כך טעים ויבוא לאכול. אני לא אכנס לקניונים עם fresh רגיל.

"הרעיון הוא לפתח פורמט חדש של סניפי fresh אקספרס, שייכנסו כדלפקים בתוך קניונים וימכרו סלטים ושייקים, ואני לא מעריך שזה יכול לפגוע בבית-קפה רגיל שחווים בו ישיבה ובילוי".

- כמה שילמת על הרשת?

"אני לא מדבר על מספרים".

- מה הפוטנציאל?

"אני מעריך שעד 30 סניפים. בפריסה כזאת, הרשת תוכל להגיע למחזור של 100 מיליון שקל".

- הרשת תפעל רק בזכיינות?

"כיום יש 4 סניפים בבעלות ו-3 בזכיינות. יכול להיות שאחרי שהרשת תגדל, נמכור את הסניפים שבבעלותנו".

מותגי פרימיום במזון המהיר

רשת הפסטות "לבורטוריו די פסטה" ורשת הכריכים הבשריים RUBEN יהוו יחד את זרוע הפעילות של קפה קפה במזון המהיר. "לבורטוריו" מנתה ברכישה 2שני סניפים, והיום יש לה כבר 7 סניפים. RUBEN מונה 5 סניפים, מתוכם שניים בבעלות ישירה ושלושה בזכיינות. נמני מעריך כי לכל אחת מהרשתות יש פוטנציאל לגדול ל-30 סניפים.

"RUBEN ולבורטוריו הם שני מותגי פרימיום במזון מהיר שאין בארץ. שתיהן עונות על צורך במזון מהיר איכותי ובמחירים זולים יחסית. בלבורטוריו מחיר המנות הוא עד 30 שקל. כשרכשתי את המותגים האלה, בלבורטוריו היתה רק פסטה, וב-RUBEN היה רק כריך אמריקני בשרי. בראייה שלי, קונספט של רשת לא יכול להתבסס על מוצר אחד. כמו שהכנסנו ללבורטוריו את הפיצות, אנחנו נכניס עוד מוצרים ל-RUBEN".

- מה היקף המכירות של סניף בכל אחת מהרשתות?

"בלבורטוריו 150-300 אלף שקל בחודש. ב-RUBEN כ-120-300 אלף שקל בחודש".

- כמה זמן ייקח לך להגיע לפריסה של 30 סניפים בכל רשת?

"אם רכשתי לפני חצי שנה את לבורטוריו עם 2 סניפים ואני עם 7 סניפים, אז תעשי את החשבון. זה לא ייקח עשור. אני לא יודע אם ייקח שנתיים או שלוש. להבדיל מתחילת דרכי, הכול היום נעשה עם חשיבה וניתוח מעמיק. יש לנו מטה עם יותר מ-50 עובדים. בשנים הקרובות אני משתדל לתת הרבה יותר כדי לרוץ מהר".

רשת מסעדות בשר

כעת נמני לוטש עיניים גם אל מסעדות הבשר. לפני כ-4 חודשים הוא הקים את "לחם בשר", מסעדת בשרים בנמל תל-אביב המופעלת על-ידי זכיין. כבר היום יש שני סניפים נוספים בהקמה, בפתח-תקווה ובגדרה, ונמני מקווה להגיע לפריסה של 10 סניפים. "זו תהיה רשת מסעדת בשרים כשרה. היא ברמה של מסעדת שף הן מבחינת הנראות והן מבחינת הטעם", הוא אומר.

- מה מחזור המכירות של המסעדה בתל-אביב?

"יותר ממיליון שקל בחודש, למרות שהיא סגורה בשישי ושבת. אני מעריך שגם בפתח-תקווה יהיה מעל למיליון שקל. בגדרה אולי פחות".

- רכשת את לחם ארז, שמונה היום 17 סניפים. לכמה היא תגיע?

"לא יותר מ-30".

- העסק רווחי?

"כן. קנינו אותו כעסק כושל והצלחנו להביא אותו לפסי רווחיות הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. אין היום רשת של מעדניות, ולכן נכנסנו למשבצת ריקה יחסית".

- מה הייתה הטעות של הרשת תחת הבעלות הקודמת?

"בראש ובראשונה ניהול. הם הלכו קצת לאיבוד. כשלקוח נכנס, הוא לא כל-כך ידע מה הוא מקבל. כשקיבלתי את הרשת היו כמה לחמים וקונפיטורות, והיום יש לנו 161 מוצרים ממותגים של לחם ארז. היום לחם ארז היא מעדניית לחם, ויש גם פורמט של בתי-קפה עם תפריט משודרג".

"אין זמן לתפעל סניפים"

המודל העסקי של כל הקבוצה מבוסס על הפעלת סניפים בזכייניות. נמני אומר בהקשר זה, כי "כל קבוצת קפה קפה פועלת במודל של זכיינות. גם דברים שקנינו, אנחנו משתדלים למכור. אין לנו זמן לתחזק ולתפעל סניפים".

- יש טענות קשות של זכיינים, לא רק אצלכם, שהם עובדים קשה, אבל הכסף הגדול הולך אליכם, כשחלק מהם אפילו מפסידים.

"זה לא רק בארץ. זה טיבו של זכיין. יש זכיינים מדהימים, ומבחינתם הניהול של הרשת הוא כמו התנ"ך. יש כאלה שלא מנהלים את הסניפים כמו שצריך ומאשימים את הרשת. במקרים בודדים, ייתכן מצב שהסניף ינוהל כמו שצריך, אבל הוא נמצא במקום שבו הנתונים לא טובים, ואז אנחנו מסייעים לזכיין. לשמחתי, אין הרבה כאלה".

- יצרת לעצמך מודל אידיאלי: אתה מנהל, הם משלמים. הם משקיעים, ולך יש קופון שמן על יזמות, כשהסיכון לא אצלך.

"כמו שאמרת, יצרתי. היצירה נבנתה במשך 13 שנים. יש לה קבלות והוכחות. אנשים לא עומדים בדלת ומבקשים זיכיון סתם. זה מוכח. במשך 13 שנים אנשים יודעים מה הם מקבלים, וברוך השם, יש לנו ביקוש מטורף.

"זה פורמט מנצח, ואני מאוד מרוצה ממנו. בגלל זה אני לא רוצה לנהל מקומות. גם אם אני בטוח שבית-קפה יפדה יותר ממיליון שקל בחודש, אני לא אפתח ולא אפעיל".

- אם היו מציעים לך להיות היום זכיין של רשת קפה כלשהי, היית הולך על זה?

"חד-משמעית כן. אני גם אדם שאם הוא לוקח משהו, הוא לוקח אותו עד הסוף".

קפה קפה
 קפה קפה

קפה קפה
 קפה קפה