כלל ביטוח מחלקת אופציות לבכירים בכ-30 מיליון שקל

בנוסף לתגמולים שיקבל איזי כהן, ושכבר פורסמו, הקבוצה מדווחת היום כי העומד בראשה מקבל אופציות לכ-0.62% ממניות החברה המוצעות לו ללא תמורה

בתחילת נובמבר דיווחה חברת כלל ביטוח כי המנכ"ל הנכנס, איזי כהן, יזכה בה לשכר בעלות שנתית של כ-3.1 מיליון שקל, כשבנוסף יהיה זכאי למענק בגובה של כ-1% מהרווח הכולל של החברה, בהתאם לעמידה ביעדים ובהיקף של עד 6.5 מיליון שקל.

היום התברר כי מעבר לתגמול שנתי שיכול להגיע לכ-10 מיליון שקל (!), יקבל כהן אופציות לכ-0.62% ממניות כלל ביטוח המוצעות לו ללא תמורה. מחירי המימוש גבוהים רק באופן סמלי ממחיר השוק של המניה (54 שקל), כך שמדובר בהטבת ענק של כ-11 מיליון שקל. כמעט מיותר לציין כי תוכנית האופציות המפנקת, כמו גם תנאי העסקתו הנדיבים של כהן, אושרו רגע לפני כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים - ביום ד' השבוע.

מלבד כהן, תחלק כלל ביטוח ליתר בכיריה אופציות בשווי הוגן של 19.4 מיליון שקל למימוש ב-2.4% מהון החברה. בין היתר יזכו להטבה המנהלים יעקב (צ'יקו) זכריה, עלית כספי, יוני קופרמן, ראובן קפלן, משה ארנסט ואחרים.

בהתייחס לטענות כי כלל ביטוח פעלה במהירות בכל הנוגע לאישורי השכר של ההנהלה החדשה, במטרה להקדים את חוק שכר הבכירים, בחברה מציינים כי "בניגוד לקורה בחברות אחרות, לא היה פה ניסיון להקדים את תיקון חוק הבכירים ביחס למנכ"ל. במקומות אחרים ניסו בדקה ה-90 להכניס את השינוי קודם להחלת תיקון 20 למנכ"ל שמכהן זמן ארוך. אצלנו המצב הוא שיש מנכ"ל חדש - שיש לזכור כי מינויו ותנאי העסקתו הובאו לאישור האורגנים המתאימים לפני פרסום התיקון. כך שמדובר במנכ"ל חדש שנכנס עתה לתפקידו, ואשר תנאי השכר ניתנו לו קודם לתיקון".

בנוגע לזריזות באישור שכרם של מנהלים נוספים בקבוצה, שהובאו מבחוץ בשבוע האחרון (ראו עמ' 4), הסבירו בחברה כי "לא ניתן לחכות לאמצע פברואר ולדחות את התהליך, כאשר "כרגע צריך להציע למנהלים תגמול ולהביא אותם עכשיו". מה גם, שלדברי החברה "חברי הדירקטוריון בחנו את השאלה האם ראוי לפעול כך ימים לפני החלת תיקון 20, ומכל הנימוקים הוחלט שמצב כלל שונה לחלוטין מחברות אחרות, שם יש מנהלים מכהנים שנים רבות ו'פתאום' נזכרו להעביר שינוי בשכר המנהלים. מה גם, שבפועל פעלנו על סמך עקרונות תיקון 20", מסבירים בכלל ביטוח.