ראשי ערוץ 10 לריבלין: להעביר את החוק להצלת הערוץ

רה"מ נתניהו החליט לא לבקש את כינוס הכנסת בפגרה, ולכן החקיקה הוקפאה ■ אם החקיקה לא תעבור עד לסוף השנה, ערוץ 10 צפוי להיסגר

בערוץ 10 עדיין מקווים לכינוס ועדת השרים לחקיקה בעניינו של הערוץ ביום ראשון הקרוב. זאת למרות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת רובי ריבלין מהיום (ג'), לפיה לא יבקשו את כינוס הכנסת בפגרה לצורך קידום חקיקה ממשלתית.

ביום חמישי הקרוב ייפגשו ראשי ערוץ 10 עם יו"ר הכנסת רובי ריבלין ויבקשו ממנו שידאג לקידום החוק למרות ההקפאה.

השרים הממונים על נושא ערוץ 10 קיבלו לידיהם את תזכיר החקיקה המבוסס על מתווה לוקר, והם אמורים להשיב לו עד ליום חמישי. אם החקיקה לא תעבור עד לסוף השנה, כלומר כחודש לפני הבחירות, הערוץ ייסגר.

היום הורה נתניהו על ביטול הדיונים בהצעת חוק הריכוזיות שתוכננו להתקיים בוועדת הכספים בשבועות הקרובים. בתוך כך, גם מהלכי חקיקה נוספים כדוגמת החמרת הטיפול במסתננים, העמקת הגבייה בתחום המס ונושא קלאב הוטל - צפויים להידחות לכנסת ה-19.

עם זאת, נושאים "דחופים" הוחרגו מההחלטה. בערוץ מקווים כי עניינם הוא אחד מהם.

בערוץ 10 סירבו להגיב. במשרד התקשורת, בלשכת ראש הממשלה ובמשרד האוצר לא הגיבו.

הארכה עד 2014

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", ועדת לוקר, שהגתה את המתווה להצלת ערוץ 10, הוסיפה את הצורך באיחוד מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה להמלצותיה.

עוד נודע כי על-פי המתווה, ב-6 השנים הקרובות, תקופת פריסת ההלוואה, על בעלי המניות של ערוץ 10 יחול איסור למשוך דיבידנדים מהערוץ. כמו כן הוכנס סעיף הכולל קיצוץ של 20% בתקציב הערוץ.

המתווה כולל הארכת זיכיון עד לסוף שנת 2014, כל עוד עד לסוף השנה הנוכחית ישולמו כל החובות הכספיים, והערוץ יעביר לרשות השנייה המחאה דחויה ליוני 2014 בסך של 7.83 מיליון שקל לצורך השלמת תשלום חובותיו השוטפים. עד ל-30 בינואר 2013 יעביר הערוץ חוזה שיוכיח את כוונתו להעביר את חדשות 10 לירושלים עד ספטמבר 2013.

לאור הדברים תעמיד המדינה הלוואה של עד 65 מיליון שקל לערוץ 10. זאת בכפוף להתחייבויות השונות של הערוץ, ובהן ערבויות הבעלים והערוץ. אי-התשלום של החובות יהווה "הפרה מהותית" שלא תאפשר קבלת רישיון.