מריל לינץ': "ה-S&P 500 יזנק לשיא, המניות יקפצו עד 16%"

קבוצת המחקר: המדד יקפוץ ל-1,600 נק' במחצית השנייה של השנה ■ על המשבר באירופה: "גלים קטנים ולא צונאמי" ■ מומנטום חיובי בשוק הנדל"ן הפרטי בארה"ב ■ הזהב יזנק ל-2,000 ד' לאונקיה ■ צפו בהמלצות ל-2013

"מדד ה-S&P 500 יזנק במחצית השנייה של 2013 ויקפוץ לשיא כל הזמנים של 1,600 נק' - כך מעריכים האנליסטים בקבוצת המחקר של מריל לינץ', בתחזית עדכנית לשנת 2013 שפורסמה היום (ד'). המדד עומד נכון לסגירת המסחר אמש בוול סטריט על 1,428 נק' - כך שמדובר בזינוק צפוי של 12% בפחות משנה.

במריל לינץ' מסמנים 10 מגמות מאקרו שצפויות להתרחש בשנה הבאה, ומאמינים כי על-אף אי-הוודאות בשווקים, הצוק הפיסקלי בארה"ב, המשבר באירופה, והחששות לגבי הצמיחה בסין - הכלכלה העולמית תצמח במחצית השנייה באופן מפתיע לחיוב עד כדי שבירת שיאים.

מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי בקבוצת מריל לינץ', סבור כי בעקבות שינויי מדיניות פיסקאלית, המשך מתן הקלות מצד הבנקים המרכזיים ושיפור בתוצאות העסקיות של חברות, תיווצר מגמה חיובית במאקרו ובשוק.

במריל לינץ' צופים כי הכלכלה העולמית תצמח ב-2013 ב-3.2% תוך שיפור הדרגתי במהלך השנה, בהובלת סין וארה"ב. יחד עם זאת להערכתם, הידוק חגורות פיסקלי בארה"ב ובאירופה עשוי להכביד על צמיחה על אף ההקלות מצד הבנקים המרכזיים.

עוד מעריכים האנליסטים, כי באירופה אנו צפויים לראות גלים קטנים ולא צונאמי. הם מעריכים כי הכלכלה האירופית צפויה להתייצב במהלך השנה הבאה, ועל אף המשברים הנקודתיים, הסיכון הגדול להתפוררות גוש האירו קרוב לוודאי שחלף - וזאת הודות לתמיכת הבנק האירופי המרכזי בספרד.

לגבי סין, בקבוצת המחקר סבורים כי היא תצמח ב-5.2% ותוביל את הצמיחה בקרב השווקים המתעוררים ובמדינות ה-BRIC. עם זאת, התגברות האינפלציה עשויה להקשות על קובעי המדיניות בשווקים המתעוררים.

האנליסטים מסמנים גם את שוק הנדל"ן הפרטי בארה"ב ומעריכים כי הוא יבנה "מומנטום" חיובי ויתמוך בסקטורים נוספים. באשר לזהב, האנליסטים צופים זינוק של 16.5% למחיר של עד 2,000 דולר לאונקיה, לעומת 1,716 דולר כיום.

במריל לינץ' ממליצים למשקיעים להגדיל החזקה במניות גלובליות - בשוקי ארה"ב, אירופה ואסיה המניות צפויות להגיע לרווחים של עד 16% בשנה הבאה. האג"ח בתשואה גבוהה או בשווקים המתעוררים צפויות להערכתם להניב רווחים גבוהים יותר - עד 7% ו-10.1% בהתאמה, לעומת האג"ח הקונצרניות שצפויות להניב עד 1.6% בלבד במהלך 2013.

באשר לשוק המט"ח, במריל לינץ' סבורים כי הדולר והאירו עשויים "לרכוב" על גלי ההתאוששות הכלכלה העולמית והבהירות הפיסקלית, ובכך לדחוף מעלה את המטבעות של השווקים המתעוררים. האג"ח הממשלתיות צפויות להניב מספרים צנועים יותר לדעתם - 2% בארה"ב, 2.5% בבריטניה ו-1.5% בגרמניה - וזאת בשל הצפי כי הבנקים המרכזיים ישמרו על מדיניות ריבית האפס.