בכיר בארה"ב: "הנשק הכימי בסוריה מוכן לשימוש מיידי"

יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט אמר כי משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד "נעשה נואש מיום ליום. על הקהילה הבינלאומית לא להאמין להבטחות שלא ייעשה שימוש בנשק בלתי-קונבנציונלי"

החשש בקרב הקהילה הבינלאומית מפני שימוש הממשל הסורי בנשק כימי גובר: יו"ר ועדת המודיעין בסנאט האמריקני, מייק רוג'רס, אמר הלילה (ד') כי מצבור הנשק הכימי הנמצא בידיו של אסד "מוכן לשימוש באופן מיידי". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. אמש דווח כי משטרו של הנשיא הסורי עשה שימוש בטילים ארוכי טווח מסוג סקאד נגד המורדים במדינה.

"המצב הזה שונה מבעבר", הוסיף רוג'רס, והדגיש כי לדעתו, "על הקהילה הבינלאומית לא להאמין להבטחות שלא ייעשה שימוש בנשק שכזה". הבכיר האמריקני המשיך וציין, כי "המשטר בסוריה נעשה נואש מיום ליום והמצב הזה צריך להדיר שינה מעיני כולנו".

דיווח: "אסד ירה טילי סקאד אל עבר המורדים"

העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם אמש ציטוטים מפי גורמים בממשל האמריקני, שלפיהם צבאו של אסד עשה השבוע שימוש בטילי סקאד לטווח ארוך נגד המורדים. מוקדם יותר דיווח ארגון זכויות אדם בסוריה כי הצבא מטיל פצצות תבערה על שטחים מיושבים ברחבי המדינה - וגורם לנזק נרחב.

על פי הדיווח של ארגון human rights watch, מדובר בעשרות פצצות שהוטלו לאחרונה על אזורים מאוכלסים, שכל אחת מהן גורמת לנזק בהיקף של מגרש כדורגל. עם קבוצת פצצות התבערה ניתן למנות פצצות נפלם או זרחן - שהנזק שהן גורמות לאוכלוסיה הוא הרסני.

בארגון זכויות האדם קראו למשטר הסורי להפסיק מיידית את השימוש בנשק, שאסור על פי אמנות בינלאומיות. "על סוריה להפסיק את השימוש בפצצות התבערה, הן גורמות לסבל ולתוצאות אכזריות", נמסר בהודעת הארגון. בחודשים האחרונים טענו גורמי אופוזיציה בסוריה כי המשטר עושה שימוש גם בפצצות מצרר במלחמה מול המורדים. כלי תקשורת המזוהים עם המורדים פרסמו סרטונים המתעדים, לכאורה, את השימוש בפצצות הקטלניות.