היועמ"ש יהודה וינשטיין למפגיני ערוץ 10: "אני מאוד מוטרד"

מול ביתו של וינשטיין מפגינים כ-70 מעובדי הערוץ, ובהם בכירים כמו היו"ר אבי בלשניקוב, ועיתונאים רבים ובהם רפי רשף, אורלי וילנאי, גיא מרוז ודני רופ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יצא הבוקר (ו') אל עובדי ערוץ 10 המפגינים מול ביתו בהרצליה והביע תמיכה בנושא מאבקם.

העובדים מפגינים לאור העובדה שהחוק להצלת הערוץ לא צפוי לעלות לדיון בוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון, ומשמעות הדבר כי פוחתים הסיכויים שהחוק יעבור עד לסוף השנה - מועד סיום הזיכיון של ישראל 10 בערוץ. משמעות הדבר היא שהערוץ יסגר ב-31 בדצמבר.

במקום מפגינים כ-70 מעובדי הערוץ, ובהם בכירים כמו יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, יו"ר ועדת הכספים מיכל גרייבסקי, יו"ר חדשות 10 יורם שכטר, המנכ"ל יואב הלדמן, מ"מ מנכ"ל חדשות 10 אבי אלקלעי, מנכ"ל נענע10 יריב ג'יבלי, ועיתונאים רבים ובהם רפי רשף, אמנון לוי, אורלי וילנאי, גיא מרוז, דני רופ ורבים אחרים.

"אני מאוד מוטרד", אמר וינשטיין לכמה מהעובדים שהתגודדו ליד ביתו. לדבריו, "לא הגיוני לסגור ערוץ בתקופה כזו. זה לא מתקבל על הדעת".

וינשטיין הרגיע את העובדים כי צוותו עובד על הנושא "לילות", ואמר כי הוא "מקווה שיהיה בסדר".

אתמול שלחו ראשי הרשות השנייה, יו"ר המועצה ד"ר אילן אבישר והמנכ"לית אילת מצגר, מכתב למשרד האוצר, למשרד התקשורת ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה. "קיים צורך דחוף בעיגון פרטי ההסדר במסגרת תיקון חקיקה עוד לפני תום שנת 2012, שאם לא כן לא תוכל מועצת הרשות השנייה לדון בהמשך שידורי ערוץ 10 משנת 2013 ואילך. בשל דחיפות וחשיבות העניין ובהתחשב בכך שנותרו עוד ימים ספורים עד למועד בו יסתיים הזיכיון בערוץ 10, נבקשכם לעשות כל שבידיכם להביא לכך שהליכי החקיקה על כל התהליכים הכרוכים בכך יושלמו לפני תום השנה האזרחית על מנת להבטיח את המשך השידורים בערוץ 10. בכך יובטח שהציבור יזכה בפלורליזם והיקף הפקות משמעותי של תכני שידורים בשני ערוצים מסחריים - ציבוריים בישראל".

בינתיים מתעוררת מחאה ציבורית מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית לאור מה שנראה כסגירה הערוץ. ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, כתב ליו"ר הכנסת רובי רבלין מכתב חריף בנושא, זאת לאור העובדה שריבלין היה זה שדרש להפסיק את כל הליכי החקיקה עד לבחירות. "אני בטוח כי הנך מאמין כמוני שגם בתקופת בחירות יש לפעול על מנת לשמור על רציפות שלטונית. שמירה על חופש הביטוי וכן חופש התעסוקה שיישלל ממאות משפחות בישראל בתקופה כלכלית קשה זאת נחשבים על פי כל הדעות כצורך חיוני ביותר הדורש את המשך הליך החקיקה. מציאות בה בגלל הליכים בירוקרטיים ייגרם עוול שלא ניתן לתיקון הינה מציאות בלתי נסבלת! אני דורש כי תפעל בכל כוחך על מנת לחייב את הממשלה לקדם הליכי החקיקה עוד בטרם ה-31.12", כתב אריאל.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "אחרי שנתניהו העביר את ערוץ עשר ועובדיו סבל ומרורים, גמר אומר לסגור את הערוץ, פשוט משום שהערוץ מתעקש לעשות עבודה עיתונאית ואינו מוכן להיות שופרו של נתניהו ערב בחירות".

לדבריה, "מדובר בגזר דין מוות לערוץ בתוך שבועיים מהיום. מדובר בהתערבות פוליטית בוטה, באקט אנטי-מוסרי ואנטי-דמוקרטי שבו ראש הממשלה בידיו הוא סוגר ערוץ טלוויזיה מרכזי וחשוב במדינת ישראל ומשדר ליתר כלי התקשורת מסר כי מוטב שיהללו וישבחו אותו פן יבולע גם להם".

יחימוביץ' קוראת ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להתערב במשבר ולכפות על ראש הממשלה להביא לדיון בממשלה את המלצות ועדת לוקר בדחיפות.

ח"כ יואל חסון, יו"ר צוות תגובות של מפלגת "התנועה", אמר היום כי "נתניהו שואף להביא אותנו למצב התקשורת בצפון קוריאה בה רק בטאון הממשלה מפאר ומהלל את מנהיגותו של קים .אחרי שהשתלט על רשות השידור הממלכתית הוא דורך ברגל גסה על מסקנות הועדה אותה הוא מינה ושולח מאות משפחות לרחוב, והכל במטרה לסלק להשתיק ערוץ שאינו בשליטתו, ושלא מחמיא לו. נוכל להבטיח לבוחרים ברוח ימים אלה: באנו חושך לגרש!".

תנועת "הצלחה" שלחה אף היא מכתב ליו"ר הכנסת. "ראוי להביא בחשבון את קיומו של אינטרס ציבורי משמעותי בקיום רציפות עבודת המחוקק, במקרים בהם יש בה צורך ממשי ומידי", כתב עו"ד אלעד מן בשם התנועה. "על כן ראוי היה לבצע את ההבחנות הנחוצות בין פריטי חקיקה שונים ובין הליכי חקיקה, שקידומם והשלמתם הדחופים נחוצים בהתחשב במכלול הנסיבות הקיים".