תקציב הפרסום של דואר ישראל יוצא למכרז חדש

באחרונה הוחלט בדואר ישראל לגנוז את מכרז הפרסום הקודם שהחברה פרסמה

חברת דואר ישראל מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז מחודש - כך נודע ל"גלובס". טווח משרדי הפרסום שיוכלו להתמודד על התקציב יישאר בתחום משרדים הבינוניים, אך במטרה לפתות את המשרדים שיכולים לקחת בו חלק, לא יידרשו המתמודדים להציג מצגות קריאייטיב, הכרוכות בדרך-כלל בהשקעות גדולות.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוחלט בחברת דואר ישראל לגנוז את מכרז הפרסום האחרון שערכה, זאת לאחר הליך מכרז שארך מספר חודשים. בשלב הסופי התמודדו על התקציב משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב וזרמון DDB.

תקציב הפרסום של הדואר מטופל ב-5 השנים האחרונות במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. ההחלטה על יציאה למכרז חדש הייתה טכנית, שכן רשות הדואר היא חברה הכפופה לחוק חובת המכרזים, שאליו כפופים כל משרדי הממשלה. החוזה עם גליקמן-נטלר-סמסונוב הגיע למקסימום ההתקשרות האפשרית - זאת לאחר שעם תום 3 שנות החוזה הוארכה ההתקשרות פעמיים בשנה.

סוד גלוי בתעשייה הייתה שביעות-הרצון של הדואר מהעבודה שמבצע בשבילו המשרד, ובהתאם לכך גם ההיענות הנמוכה שהייתה להשתתפות במכרז.

תקציב למשרדים בינוניים

במכרז הקודם, וכפי הנראה גם במכרז הנוכחי, תחמו מראש את המכרז למשרדים שאינם נמנים עם המשרדים הגדולים ביותר. תנאי הסף קבעו כי במכרז יוכלו להשתתף אך ורק משרדים שהיקף הפרסום שלהם עמד על מינימום של 80 מיליון דולר במחירי מחירון בשנת 2011 ולא יותר מ-180 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים. מדובר בירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. כך למשל, ב-2010 עמד היקף הפרסום על כ-9.3 מיליון דולר, ושנה לפני כן על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון.