חשד: הגישו תביעת מס כוזבת בגין מלחמת לבנון השנייה

בעלים ומנהלים של חברת שמירה וניקיון מאזור הצפון חשודים כי הגישו, בעקבות מלחמת לבנון השנייה, תביעה כוזבת לקרן הפיצויים של רשות המסים

בעלים ומנהלים של חברת שמירה וניקיון מאזור הצפון חשודים כי הגישו בעקבות מלחמת לבנון השנייה תביעה כוזבת לקרן הפיצויים של רשות המסים.

החשודים נעצרו ושוחררו אתמול (ב') בערובה בבית משפט השלום בתל-אביב. לבקשת החשודים, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטיהם.

בהתאם לחוק מס רכוש וקרן הפיצויים, חברה ששילמה במהלך מלחמת לבנון השנייה שכר לעובדיה, שנעדרו מעבודתם עקב המצב הביטחוני, רשאית היתה להגיש תביעת פיצויים ולדרוש החזר בגין השכר ששילמה לעובדיה.

באוגוסט 2006 הגישה חברת השמירה והניקיון שתי תביעות (בגין חודשים יולי ואוגוסט), וקיבלה פיצויים בסך של למעלה מ-3 מיליון שקל.

כמצוין בבקשה שהוגשה לבית המשפט על-ידי משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב, בבדיקת התביעה על-ידי עובדי מס רכוש וקרן הפיצויים עלה חשד להגשת תביעה כוזבת על-ידי החברה האמורה, בין השא, בעקבות תביעה פיצויים של חברה נוספת של הבעלים.

מעדויות שנגבו מעובדי החברה עלה כי חלק מהעובדים לא נעדרו מהעבודה, ובכל זאת החברה ביקשה פיצויים בגינם בטענה כי נעדרו; חלק מהעובדים שבגינם נדרשו פיצויים לא עבדו כלל בחברה בתקופת המלחמה, וחלק מהעובדים אכן נעדרו מעבודתם אך לא קיבלו שכר בגין ימי היעדרותם.

בחקירתו טען אחד הבעלים: "על המדינה לבדוק את התביעה ולדרוש את כספה בגין עובדים שלא עבדו בתקופת המלחמה".