קידוח "ים 3" מתקדם: שמן גייסה 24 עוד מיליון שקל

בכך משלימה החברה גיוס כולל של כ-44 מיליון שקל בתוך כשבוע ומצליחה לגייס את מרבית המימון הנדרש להשלמת תקציב הקידוח "ים 3"

חברת שמן נפט וגז דיווחה היום על השלמת גיוס נוסף בהיקף של 24 מיליון שקל מצדדים שלישיים בלתי קשורים בדרך של הצעה פרטית. בכך משלימה החברה גיוס כולל של כ-44 מיליון שקל בתוך כשבוע ומצליחה לגייס את מרבית המימון הנדרש להשלמת תקציב הקידוח "ים 3". יו"ר שמן הוא גבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר.

הקצאת המניות תתבצע במחיר של 17 אג' למניה וכתבי אופציה (סדרה 2) של החברה ללא תמורה. ההקצאה תתבצע ביחידות, כך שהרכב כל יחידה הינו שתי מניות רגילות וכתב אופציה אחד, ומחיר כל יחידה הינו 34 אג'.

סה"כ המניות הרגילות שתוקצינה מיידית מהוות בדילול מלא 3.38% מההון המונפק והנפרע של החברה לאחר ההקצאה, ובמקרה של מימוש כל כתבי האופציה (סדרה 2) שיוקצו למשקיעים 5.07% מההון המונפק והנפרע, בדילול מלא. המניות שיוקצו יהיו חסומות למשך תקופה של חצי שנה. ההסכם מותנה בקבלת אישור הבורסה. דירקטוריון שמן אישר פה אחד את התקשרות החברה בעסקה זו.

חברת שמן החלה לאחרונה בפעולת הקידוח במסגרת קידוח הנפט הימי הראשון בישראל, "ים 3". עלויות הקידוח של "ים 3" נמוכות יחסית בהשוואה לקידוחים ימיים אחרים ותקציב הקידוח, הכולל גם מבחני הפקה והכנת הקידוח להפקה במקרה של תגלית, נאמד בכ-104 מיליון דולר. תגלית הנפט עשויה להימצא בשכבת המטרה שהוגדרה בעומק של כ-5,200-5,800 מטר. כבר בשלב ראשון, עם הגעת הקידוח לעומק של כ-3,000-4,000 מטר, תבחן החברה את הימצאותו של גז.

על פי הערכות חברת הייעוץ Netherland and Sewell & Associates מארה"ב, קיים בקידוח "ים 3" פוטנציאל נפט בהיקף של כ-120 מיליון חביות וכ-1.8 טריליון רגל מעוקב של גז. הרישיון ממוקם בשטח המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל, במים רדודים במרחק של 16 ק"מ בלבד מקו החוף, באזור אשדוד, קרוב ביותר לבתי הזיקוק ולקו הנפט היוצא מקצא"א לבתי הזיקוק באשדוד ובחיפה.