יאיר שמיר מתנצל: "נתניהו הוא אדם מוכשר ומבריק"

(עדכון ) - מוקדם יותר היום אמר מועמד מס' 4 ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו: "ביבי רוצה למצוא חן והוא מזגזג בדעותיו" ■ "איש ציבור שמעד במהלך מילוי תפקידו הציבורי, צריך לפרוש מן החיים הפוליטיים ולא לכהן בכנסת"

"איש ציבור, כולל אביגדור ליברמן, שמעד במהלך מילוי תפקידו הציבורי, צריך לפרוש מן החיים הפוליטיים ולא לכהן בכנסת"- כך אמר היום, יום ו', ב"שישי אקדמי", במרכז ללימודים אקדמים באור יהודה, מועמד הליכוד-ישראל ביתנו, יאיר שמיר. הוא תקף את ראש השב"כ לשעבר, דיסקין, וכינה את נתניהו: "אדם שרוצה למצוא חן ומזגזג".

בהתיחסו לדברי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, בראיון ל"ידיעות אחרונות, בהם מתח ביקורת נוקבת על תפקוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שמיר: "אם לדיסקין היתה ביקורת היה צריך להילחם מבפנים או להתפטר ולומר את דבריו. זה חוסר אחריות מצידו לקפוץ שתי דקות לפני הבחירות ולדבר על העבר. דבריו הם נורמה פסולה באופן חד משמעי".

עוד אמר שמיר בהתיחסו להחלטתו להצטרף לישראל ביתנו ולא לליכוד: "לא הלכתי לליכוד בגלל הפריירמיז ובגלל שלא רציתי לעבור את חתונות חברי המרכז וכל הקומבינות. זה לא בשבילי ולא מתאים לאופי שלי". שמיר המשיך ואמר:" ליברמן הוא איש צוות מתאים ואמין. מילה שלו זו מילה ומה שמסכמים מסוכם. לעומת זאת, עם ביבי לא הרגשתי נוח. הוא רוצה למצוא חן והוא מזגזג בדעותיו. נאום בר אילן היה צורך בשל לחץ חיצוני גדול ולא כנאום עקרוני".

בהתיחסו לירידת הליכוד בסקרים אמר שמיר: "נפתלי בנט הוא אמנם משב רוח רענן אבל הוא מפצל את גוש הימין ועלול לגרום לבעיות בהקמת קואליציה. המצב היום מזכיר לי את בחירות 1992 כשאבא שלי יצא לועידת מדריד והחל דיון עם העולם הערבי, אבל אז תקפו אותו מהימין ובבחירות הוא איבד 8 מנדטים שהלכו לצומת, לתחיה ולימין הקיצוני וכתוצאה מכך רבין ניצח ושנה אחר כך קיבלנו את אוסלו שהיום אין אחד שחושב שזה לא כישלון".

שמיר אמר, שהליכוד יצטרך להתייחס לנושאים הכלכלים-חברתיים כחלק מרכזי של הדיון בבחירות. "אסור שהמדינה תתפורר כלכלית-חברתית מבפנים". שמיר אמר שנושא הדיור אקוטי וכי הכין עבודה מקיפה כיצד לפתור את הבעיה וישמח לכהן כשר שיכון. "כדי לפתור את הבעיה תיקי האוצר והשיכון חייבים להיות בידינו".

מאוחר יותר פרסם שמיר הודעת התנצלות: "אני מצטער שדבריי לא הובנו כהלכה. אני מכבד את ראש הממשלה וכפי שאמרתי היום מדובר באדם מוכשר ומבריק, ואין לי כל ספק שרשימת הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו תרכיב את הממשלה הבאה".