"שטוחים" כבר לא מנוע צמיחה באסם: יורדת במכירות הבייגלה

סטורנקסט: "דקים דקים" ו"שטוח'לה" בלמו את הצמיחה של אסם בשוק ■ מכירות קטגוריית ה"שטוחים" הצניחו ב-35% את מכירות הבייגלה הרגיל

השקת "בייגלה שטוחים" של אסם בפברואר 2011 עשתה לחברה פלאים, אבל השנה החולפת עומדת דווקא בסימן סטגנציה של בייגלה אסם - אל מול התחזקות משמעותית של המתחרים.

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי בשנה החולפת (12 חודשים עד נובמבר 2012), רשם שוק הבייגלה צמיחה מזערית של 1.4% בלבד והסתכם ב-161.8 מיליון שקל, לעומת מכר של 159.6 מיליון שקל בתקופה הקודמת.

קטגוריית "בייגלה שטוחים" המשיכה לצמוח בקצב מרשים של 57.4%, אך עיקר הצמיחה שלה היא על חשבון הבייגלה הרגיל, בעוד שקודם לכן הצמיחה אופיינה בהרחבת הקטגוריה.

בשנה החולפת רשמה קטגוריית הבייגלה הרגיל צניחה של 35% במכירות, שהסתכמו ב-63 מיליון שקל בלבד.

מלחמת השטוחים

אסם, שכבשה את השוק מידי בייגל בייגל של יוניליוור בעקבות השקת ה"שטוחים", ממשיכה להוביל את השוק אך רושמת היחלשות בנתח השוק בעקבות ירידה של 5.1% במכירות. גם בקטגוריית ה"שטוחים" הצמיחה של אסם מסתכמת ב-2.3% בלבד, והנתח הכספי שלה בקטגוריה יורד מ-80.2% ל-52.1%.

"שטוחים" של אסם נהנה מבלעדיות במשך חודשים ארוכים. רק באוגוסט 2011, חצי שנה לאחר השקת ה"שטוחים", הושק לו מתחרה - "שטוחל'ה" של מאיר בייגל, שגם הציע מחיר נמוך יותר. בייגל בייגל נכנסה גם היא לתחרות בקטגוריה, אך זה קרה רק בנובמבר 2011 עם השקת "דקים דקים".

בסיכומה של שנה, בייגל בייגל רושמת צמיחה מזערית של 0.8% בשוק, אך מצליחה להגיע לנתח כספי של 31% מקטגוריית ה"שטוחים".

מאיר בייגל, השחקנית השלישית בשוק, רושמת את הצמיחה הגדולה ביותר במכירות, שהגיעה ל-,30.8% ובעקבותיה נתח השוק של החברה עולה ל-20%. בקטגוריית ה"שטוחים" הגיעה חברת מאיר בייגל לנתח כספי של 16.9%.

בימים אלה מרחיבה מאיר בייגל את פעילותה בשוק עם השקת "שטוחל'ה פינוקים", הכולל 5 תוספות לבייגלה: מלח ים, שומשום, קצח, בצל ושום.

לדברי גלעד זילברברג, בעל החברה, "האתגר שלנו הוא לייצר חדשנות במחיר הוגן, ולכן המחיר יהיה זהה למחיר של שטוחל'ה".

למרות הצמיחה בארץ, זילברברג רואה את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בחו"ל: "אנחנו הולכים ליצוא רציני בארה"ב ובאירופה. אוהבים את הטעמים שלנו, אנחנו זריזים, ומהירים ומסוגלים לייצר כמויות קטנות לנישות, ושם אני רואה את העתיד שלנו".

שוק הבייגלה
 שוק הבייגלה