עדי צים מקים חברה למתן אשראי וניכיון צ'קים

החברה החדשה של בעלי כמעט חינם תספק מימון חוץ-בנקאי לעסקים קטנים וניכיון צ'קים של חברות ■ אתמול אישר הממונה על ההגבלים את המיזוג בין יינות ביתן לכמעט חינם ■ רכישת כמעט חינם תתבצע לפי שווי של 350 מיליון שקל

רגע אחרי אישור עסקת המיזוג יינות ביתן ומחסני כמעט חינם, עדי צים, מבעלי השליטה ברשת מחסני כמעט חינם, שצפוי לשלשל לכיסו (יחד עם אחיו רני) 261 מיליון שקל, חנך כבר פרויקט חדש - הפעם בתחום הפיננסי.

ל"גלובס" נודע, כי צים הקים חברה בשם א.ע. צים פיננסים, שתעסוק במימון חוץ-בנקאי לעסקים קטנים, בניכיון צ'קים ובליווי ומימון עסקאות יבוא.

לדברי צים, "ניתן סיוע לעסקים קטנים שהבנקים מתקשים לתת להם אשראי ונעסוק בסליקת צ'קים של חברות בלבד. השקענו כבר הון עצמי של 100 מיליון שקל בחברה".

לדברי צים, מודל הפעילות העסקי זהה למודל הפעילות של קבוצת האחים נאוי, שנסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 175 מיליון שקל.

האחים נאוי עוסקת בניכיון צ'קים ובמימון חוץ-בנקאי. ב-9 החודשים הראשונים של 2012 הסתכם המאזן הכספי של האחים נאוי ב-650 מיליון שקל, והיא רשמה רווח נקי של 39 מיליון שקל. מדובר בהגדלה משמעותית של הפעילות, לאחר שבשנת 2011 מאזן האחים נאוי עמד על 467 מיליון שקל והרווח הנקי על 45 מיליון שקל.

בא.ע. צים שיווק מציינים כי עד כה היקף הפעילות של החברה, מאז הוקמה לפני 3 חודשים, עומד על 60 מיליון שקל, ובחברה מצפים לרשום רווח נקי של 15% מכלל היקף הפעילות.

אתמול (ד') אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, את רכישת רשת מחסני כמעט חינם על-ידי רשת יינות ביתן שבבעלות הזוג נחום ונורית ביתן. הרכישה תתבצע לפי שווי של 350 מיליון שקל.

הממונה התנה את העסקה בכך שסניף מחסני כמעט חינם באלפי-מנשה לא ייכלל בעסקה, ויימכר בנפרד לגורם אחר.

כעת צפויה חברת צים שיווק , המחזיקה ברשת מחסני כמעט חינם, להימחק מהבורסה ולהתמזג עם רשת יינות ביתן, שתהפוך עם השלמת העסקה לרשת בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-3 מיליארד שקל.

יינות ביתן היא חברה פרטית שהוקמה ב-1993 על-ידי בני הזוג ביתן, ולה 27 סניפים. מחזור המכירות השנתי עומד על 1.33 מיליארד שקל. תחילת הדרך של הרשת הייתה בחנות יין קטנה באשקלון, שהצלחתה הביאה את הזוג לפתוח כעבור שנים ספורות סופרמרקט ראשון בעיר הדרומית, שממנו התפתחה הרשת.

התפתחות הרשת התבססה בעיקר על רכישות. בשנת 2006 רכש ביתן את רשת הסופרמרקטים "סופר רמה" שמנתה 4 סניפים, כעבור שנה הוא רכש את 3 סניפי רשת "יד יצחק". בשנת 2012 ביצע ביתן כמה עסקאות לרכישת 9 סניפי סופרמרקטים נוספים.