גם הבוקר: התלמידים בירושלים ובסביבתה יישארו בבתים

בעיריית ירושלים הודיעו שבשל חשש לקרה ולהצטברות קרח בדרכים, הם לא לוקחים סיכונים ומשאירים את מוסדות החינוך סגורים. הלימודים בצפון הארץ יתקיימו כרגיל

למרות שהסופה הגדולה כבר מאחורינו ומרבית ערימות השלג כבר נמסו, גם הבוקר לא יתקיימו הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים שבבירה. ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שנערכה אמש בעיר ונומקה בסכנה אפשרית לבטיחות התלמידים ובעצם העובדה שגם כך מדובר ביום לימודים קצר.

כמו כן הרשויות בסביבת ירושלים החליטו גם שלא לקיים את הלימודים. בין היישובים הללו ניתן למנות את אפרת, גבעת זאב, הר אדר, מבשרת ציון, צור הדסה, מטע, מבוא בית"ר, נס הרים, בר גיורא, אורה, עמינדב, אבן ספיר, צובה, גבעת יערים, רמת רזיאל, בית זית, צובה, כסלון, בית נקופה, קרית ענבים, מעלה החמישה, יד השמונה, נווה אילן, מוצא, שורש, בית מאיר, פסגות עפרה, עמונה, הר גילה , נוה דניאל, אלעזר, מגדל עוז, כרמי צור, אלון שבות, בת עין, ראש צורים, כפר עציון, גבעות, מעלה עמוס, פני קדם ומיצד.

בעיריית ירושלים ביקשו להדגיש את הסכנה הקיימת לנהגים בכבישי העיר, זאת מחשש לקור קיצוני ולקרה שעלולה לגרום להחלקה. בתוך כך, הנהגים מתבקשים להימנע מנהיגה בשעות הבוקר, ואילו הולכי הרגל נקראים מצידם לנקוט משנה זהירות על המדרכות. הולכי הרגל אף התבקשו להיזהר ממפגעים, מעצים לא יציבים, ומגושי שלג שעלולים ליפול מעצים ומגגות בעוצמה רבה.

במהלך שעות הבוקר יימשך פיזור המלח בדרכים ועורקי התנועה המרכזיים בבירה, בכדי לאפשר את תנועת כלי הרכב. זאת ועוד, במהלך היום צפויה להתחדש פעילות התחבורה הציבורית, זאת לאחר שבמהלך הלילה הופסקה תנועתם של קווי הלילה בעיר.

סוף השבוע עומד בסימן סיכום המערכת החורפית שפקדה את המדינה בשבוע האחרון. מזג האוויר הקיצוני והסוער שהורגש ברחבי הארץ, הותיר אחריו נזקים כבדים למדי כמו הצפות, קריסת עצים, חסימות כבישים והפסקות חשמל רבות, שעלותם נאמדת במאות מיליוני שקלים. יחד עם זאת, המערכת הביאה עימה גשמים רבים שבמקומות מסוימים עברו את המכסה השנתית הממוצעת. החזאים הסבירו כי למעשה מדובר במופע מזג אוויר נדיר במיוחד, המתרחש אחת ל- 10-15 שנים.

לצד ההתרגשות מהיערמות השלג בהרי הצפון, ירושלים ואפילו בדימונה, ניתן למנות גם את העלייה המשמעותית במפלס הכנרת. בששת הימים האחרונים עלה המפלס ב-73 ס"מ והוא עמד אתמול על -211.20 מטרים. בעקבות הזרימה החזקה בנחלי הצפון, צפוי להתווסף עוד חצי מטר של מי גשמים עד סוף ינואר - מה שיביא לעלייה של שני מטרים במפלס מתחילת עונת הגשמים: שני מטרים בלבד מהקו האדום העליון שבו הכנרת תוכרז מלאה.