משרד התחבורה: לא נטיל אגרות בכניסה לערים הגדולות

שר התחבורה כץ הודיע כי למשרדו אין כל כוונה להטיל בעתיד אגרות גודש על ציבור הנהגים

למשרד התחבורה אין כל כוונה להטיל אגרות גודש על כלי רכב בכניסות לערים הגדולות, או בכל מקום אחר בארץ - כך הודיע היום (א') שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בתגובה לפרסומים שהופיעו בימים האחרונים בכלי התקשורת.

כץ הודיע כי בעבר התנגד באופן חד-משמעי להטלת אגרות גודש על כלי רכב, למשרדו אין כל כוונה להטיל בעתיד אגרות גודש, על ציבור הנהגים.

משרדי התחבורה והאוצר יחלו בעוד מספר חודשים בניסוי, במסגרתו יבחנו מאפייני השימוש של הנהגים ברכב הפרטי והשפעתם של תמריצים שונים על הרגלי הנסיעה והשימוש ברכב. זאת במטרה, לאפשר ניצול יעיל יותר של כלי הרכב ותשתיות התחבורה בארץ.

חברת כביש חוצה ישראל פרסמה לפני מספר חודשים מכרז, לבחירת חברת ניהול שתבצע את הניסוי ותהיה אחראית בין השאר לגיוס מתנדבים שישתתפו בפיילוט. הניסוי שימשך כשלוש שנים, יאפשר לגבש פתרונות מתקדמים שיטיבו עם תושבי הפריפריה וכן עם נהגים שישתמשו ברכב שלא בשעות העומס.

בניסוי שיערך בקרוב ישתתפו 1,200 נהגים מתנדבים שיגויסו מכל רחבי הארץ. בכלי הרכב של המתנדבים יותקן ציוד ניטור מיוחד שיאפשר לאסוף ולנתח נתוני נסיעה שונים. בכללם: המרחק ומשך הנסיעה, השעות בהן היא בוצעה, דרגת הזיהום של כלי הרכב ומיקום כללי של תוואי הנסיעה.

כל אחד ממשתתפי הניסוי יזכה למענק קבוע בגובה של 500 שקלים בשנה עבור ההשתתפות. בנוסף לכך, המשתתפים ייהנו מתשלום עד 250 שקלים לחודש לכל כלי רכב. סכום זה ילך ויפחת בהתאם לשימוש בכלי הרכב. כך למשל, מי שיסע עם רכבו הפרטי שלא בשעות העומס או בתחומי הפריפריה, יקבל תמריץ כספי גבוה יותר לעומת נהג שיסע בשעות העומס במרכז הארץ, זאת בהתאם לנוסחה מיוחדת שתקבע מראש.