אגרת גודש

אגרת נסיעה בכביש מהיר או בחלק מנתיביו המוטלת לפי רמת העומס

כתבות אחרונות

 
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדיל הסודי של מירי רגב ומשרד האוצר נחשף

למרות ההתנגחויות בין שרי האוצר והתחבורה בשיחות התקציב, לגלובס נודע כי הושגה הסכמה דרמטית: השרה רגב לא תתנגד להחלת מס גודש תמורת תקצוב עתידי של רכבת לקריית שמונה ב־20 מיליארד שקל • מה עומד מאחורי הדיל - ששני המשרדים מכחישים?

אסף זגריזק 05.11.2024
היכונו לגזירות בענף הרכב / צילום: יוסי כהן (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנהגים ישלמו למדינה עוד כ-5.5 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. הנה הגזירות

מתחזית הכנסות המדינה בתקציב החדש שפורסם עולה כי הטבות המס לרכבים חשמליים יבוטלו בהדרגה, ומס גודש יוחל על כלי רכב שנכנסים לערים הגדולות בשעות העומס • המשמעות של המהלכים הצפויים עשויה להיות עלייה של עד כ-10% במס הקנייה האפקטיבי הממוצע על כלי רכב חדשים • השבוע בענף הרכב

דובי בן גדליהו 31.10.2024
עידן מועלם, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית / צילום: כדיה לוי

עידן מועלם מנהל 16 מיליארד ש' בשנה ומאיים על חברות האוטובוסים: אם לא תשפרו את השירות, תפסידו

מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש

אסף זגריזק 24.07.2024
נתיבי איילון / צילום: איל יצהר
בלעדי

למרות ההתנגדויות, המכרז צפוי לצאת לדרך: בקרוב תשלמו על כניסה עם רכב לת"א

גורמים בממשלה מעריכים שהמכרז, שנאמד במאות מיליוני שקלים ובוטל כבר פעם אחת, ייצא לדרך עוד השנה על אף התנגדותה של שרת התחבורה מירי רגב • אגרת הגודש צפויה להיכנס לתוקף עד שנת 2026, ומוערך שהיא תתרום יותר ממיליארד שקל בשנה לקופת המדינה

אסף זגריזק 03.07.2024
איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים באוצר, בכנס התשתיות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

איליה כץ מהאוצר: "עובדים ליישם את אגרות הגודש, ללא שיתוף משרד התחבורה"

נציגי האוצר והמגזר העסקי עסקו בכנס התשתיות של גלובס בשאלה "מי יממן את פרויקט הענק" שמתוכנן בישראל, כאשר הגדול שבהם הוא מיזם המטרו • סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, התייחס גם לטענה של בעלי נכסים בסמוך לתוואי המטרו המתוכנן, שאמורים לשלם היטלי השבחה גבוהים כחלק מהתוכנית למימון הפרויקט

אורן דורי 20.03.2024
מימין: ינקי קוינט, יעל סלומון, משה (שיקו) זאנה, נעה סגל ואושרת דוד / צילום: שלומי יוסף

"סידור עבודה לחברים": כך עוד לא שמעתם את מנהל רשות החברות מדבר על משרד האוצר

דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה

עידן ארץ 20.03.2024
משה בן זקן, מנכ''ל משרד התחבורה, בשיחה עם אסף זגריזק בכנס התשתיות 2024 / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה בראיון ראשון: "חברה חדשה צריכה לנהל את המטרו"

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"

הלית ינאי-לויזון 20.03.2024
טעינת כלי רכב חשמליים / צילום: Associated Press, David Zalubowski

למה באוצר דוחפים תשלום מס על כל קילומטר ברכב חשמלי

בתקציב המעודכן ל־2024 צפויה לעבור גם החלטת הממשלה על החלת מס נסועה על כלי רכב חשמליים - 15 אגורות לכל ק"מ • הצעד אומנם עורר חילוקי דעות באשר להשפעה הסביבתית מול המאבק בגודש, אך באוצר דווקא תומכים בו • אלו הסיבות

אסף זגריזק 22.01.2024
פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

האוצר: אין פתרון לפקקים עד ל־2030, מלבד החלת אגרות גודש

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית

אסף זגריזק 24.12.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הרכבת לאילת נותרה מאחור: סדרי העדיפויות החדשים של שרת התחבורה

עם כניסתה לתפקיד הצהירה מירי רגב על פרויקטים מרכזיים שתקדם במשרד התחבורה, בהם: מסילות רכבת לקריית שמונה ולאילת ורפורמת התעריפים • בפועל, התוכניות זכו לתקציב נמוך ויתקשו להתקדם משמעותית • מנגד, כבישי יהודה ושומרון זכו לעדיפות תקציבית מובהקת

אסף זגריזק 19.04.2023
שרת התחבורה מירי רגב, תקציב המשרד השאיר את רוב ההבטחות בחוץ / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

תקציב משרד התחבורה: מרבית ההצהרות של רגב נותרו באוויר

למרות הצהרותיה של רגב עם כניסתה לתפקיד, משרדה התחייב לקדם את המטרו • רכבות לקריית שמונה ואילת תוקצבו רק לשלב תכנוני ב-200 מיליון שקל, נת"צים ימשיכו להיבנות ומס הגודש לא בוטל • ומה עלה בגורל השאטלים הימיים?

אסף זגריזק 19.04.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

משרדי התחבורה והאוצר הגיעו להסכמות בנוגע לתקציב

תקציב התחבורה שנחתם הערב כולל בין היתר תוכנית חומש בעלות 30 מיליארד שקל • חזונה של רגב לרכבות לקריית שמונה ולאילת זכה לתקצוב של 200 מיליון שקל בלבד • ומה ככל הנראה יישאר בחוץ?

אסף זגריזק 18.04.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ניתוח

הדילמה של מירי רגב: לוותר על אגרת הגודש או על תקציבי עתק

עפ"י הסכם בין משרד התחבורה למשרד האוצר, העברת תקציבים של מיליארדי שקלים המיועדים לשיפור שירותי התחבורה הציבורית, מותנת באישור חוק אגרות הגודש • אלא שהחלטת שרת התחבורה לדחות את המכרז להקמת המיזם למועד לא ידוע, מונעת כעת את קידומם

אסף זגריזק 21.03.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בלעדי

אגרות הגודש: במשרד התחבורה הוחלט להקפיא את הפרויקט

שרת התחבורה מירי רגב הבטיחה לבטל את חוק אגרות הגוש, אלא שלגלובס נודע כי במשרד התחבורה התקבלה החלטה להקפיא את הפרויקט, להקפיא לעת עתה את ההליך המכרזי שפורסם להקמה ולהפעלה של המיזם ולהאריך את המועד להגשת הצעות למועד בלתי ידוע

אסף זגריזק 15.03.2023
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

"כאוס וברדק במשרד התחבורה": הרפורמות הגדולות של רגב עלולות להישאר בלי כיסוי תקציבי

משרד התחבורה עדיין לא הגיע לדיוני תקציב מול משרד האוצר, המגעים ביניהם מתנהלים בקושי ובין השרים סמוטריץ' ורגב יש לא מעט מתחים • כיצד מתכננת שרת התחבורה להוציא לפועל את כל התוכניות שעל הכוונת שלה, ביניהן ביטול אגרות הגודש, רפורמה בתעריפים ללא מקור תקציבי ורכבת קליע שאין לה היתכנות מקצועית

אסף זגריזק 16.02.2023
ח''כ אורי מקלב, סגן שר התחבורה המיועד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גם שדרוג התחבורה הציבורית עלול ליפול קורבן לפוליטיקה מגזרית

עפ"י ההסכמים הקואליציוניים, סמכויות מקצועיות רבות יתרכזו אצל סגן השר המיועד אורי מקלב • על הפרק: ביטול רפורמת אגרות הגודש והכנסת נציג הרבנות לוועדה המאשרת עבודות בשבת • בינתיים, שדרוג התחבורה הציבורית עלול ליפול קורבן לחלוקה סקטוריאלית

אסף זגריזק 26.12.2022

   12345   

   נמצאו 71 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5