סיבוב נוסף: ערוץ 10 מאיים בתביעה אישית נגד מנהלי רשת

ערוץ 10 טוען כי מנהלי זכיינית ערוץ 2 רשת הציגו בפני מפרסמים את "הישרדות" כחלק מלוח השידורים שלהם, וזאת בניגוד לצו מניעה של ביהמ"ש

ערוץ 10 מאיים בתביעה אישית נגד מנהלי זכיינית ערוץ 2 רשת, לאחר שאלה הציגו בפני מפרסמים את התוכנית "הישרדות" כחלק מלוח השידורים שלהם.

במכתב לרשת ששלח עו"ד ברוך כצמן, המייצג את ערוץ 10, הוא טוען כי מדובר בביזיון בית משפט ודורש להעביר לידיו את שמות כל הנוכחים בפרזנטציה שם הוצג לוח השידורים, ואת המצגת עצמה, ולהפסיק לנהל כל משא-ומתן שנפתח בעקבות אותה מצגת.

כמו כן נדרשת רשת לפנות בכתב לכל אחד מהמפרסמים ולהבהיר כי רשת חוזרת בה. האיום בתביעה אישית הוא נגד המנכ"ל, אבי צבי; המשנה למנכ"ל, אילן טוביהו; וסמנכ"ל התוכניות, ארז בן-הרוש.

בין ערוץ 10 ורשת התגלע סכסוך משפטי, לאחר שזכיינית ערוץ 2 רכשה את פורמט "הישרדות", שהיה תוכנית הדגל של 10.

רק בראשית השבוע שלחה רשת לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה לסילוק התביעה ולביטול צו המניעה הזמני של ערוץ 10 נגד רשת.

ברשת טענו, כי בקשותיו של ערוץ 10 הוגשו בחוסר ניקיון-כפיים, בחוסר תום-לב קיצוני ותוך טענות שסותרות את התנהלותו של ערוץ 10 עצמו, שכן ערוץ 10 ביצע "מחטף" בעצמו עם התוכנית "כלבוטק".

על-פי רשת, המגעים בין הצדדים - ערוץ 10 ורפי גינת, מגיש ויוצר "כלבוטק" - הגיעו לכדי הבנה כבר לפני 3 חודשים, עוד לפני החלטת בית המשפט בדבר בקשת צו המניעה של ערוץ 10 נגד הפקת "הישרדות" ברשת.

כעת כותב עורך הדין של 10 כי "מספר ימים בלבד לאחר שבית המשפט המחוזי הורה על מתן צווי מניעה גורפים וברורים כנגד רשת, בחרה הזכיינית לקיים כנס, במסגרתו, בין היתר, הוצגה התוכנית 'הישרדות' כחלק מלוח שידוריה של מרשתך לשנת 2013, וזאת במסגרת 'פרזנטציה' רשמית של לוח השידורים לשנה זו...

"אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל אצל מרשתך, אשר הנחה את האירוע, הציג את שידורי רשת הצפויים לשנת 2013, לרבות התוכנית 'הישרדות' (!!), ובצירוף הלוגו של התוכנית (!!)... ארז בן-הרוש, סמנכ"ל התוכניות אצל מרשתך, החרה החזיק אחריו ובחר לציין כי 'למרות מגבלות משפטיות', התוכנית צפויה להיות משודרת בסופו של דבר ברשת...

"גם מנכ"ל רשת אבי צבי, בכבודו ובעצמו, המכותב למכתבי זה, נטל חלק פעיל בארגונו ובעריכתו של הכנס, וככל הנראה אף כיבד את באי הכנס בנוכחותו, וכפועל יוצא מכך, נטל חלק גם בביזוי הצווים השיפוטיים".

לדבריו, מנהלי רשת "פועלים לשווק את התוכנית 'הישרדות' ומבקשים ממפרסמים שונים להקצות תקציבים לטובת רכישת זמני פרסום עתידיים במסגרת שידור התוכנית אצל רשת, כביכול".

עו"ד כצמן כותב לעורך דינה של רשת: "האם מרשתך תמשיך להתחכם וכאילו עסקינן בשעשועון טלוויזיוני? האם שוב ייכתב על-ידי מרשתך כי מדובר ב'הבעת עמדה החולקת על נכונות או צדקת החלטת בית המשפט', הפעם - של בית המשפט העליון?".

מרשת נמסר בתגובה: "מצער ומביך שערוץ 10 צריך להשתמש בשמם של בכירי רשת כדי להשיג עוד כותרות בעיתון".