אלשיך: לא אתן לפטר את עובדי ההפצה ב"מעריב" אחרי שנה

הדברים נאמרו במסגרת דיון על עתיד חברת ההפצה של "מעריב", גל מעתון ■ בן-צבי התחייב בפני הנאמן להעסיק את חברת ההפצה ב-5 השנים הקרובות

השופטת ורדה אלשיך אמרה כי לא תאשר הסכם בנושא חברת ההפצה של "מעריב", "גל מעתון", אם תוקפו יהיה לשנה בלבד. הדברים נאמרו במהלך הדיון שנערך בנושא בבית המשפט המחוזי בראשית השבוע.

אתמול (ד') נפגשו אנשיו של מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, ונציגי קבוצת המשקיעים הצרפתית בראשות איש העסקים ז'ראר בוקובזה, המיוצגים על-ידי יגאל תם, וגיבשו טיוטה שתהפוך את ההבנות שאליהם הגיעו הצדדים להסכם. כעת אמורים בן-צבי והמשקיע לחתום על ההסכם, והוא דורש את אישור בית המשפט לפני שייצא לפועל.

מדובר בהישג לעובדים, המיוצגים במשא-ומתן על-ידי עו"ד גלילה הורנשטיין, שכן מקום עבודתם היה בסכנת סגירה. עו"ד הורנשטיין אמרה ל"גלובס": "הלכנו לקראת בן-צבי כדי שלא יטרפד את העסקה, על מנת שתהיה המשכת העסקה של העובדים".

סוגיית חברת ההפצה היא האחרונה שעוד נידונה בית המשפט לפני האישור לעסקת העברת "מעריב" מנאמנות לידי שלמה בן-צבי. בדיון שנערך בתחילת השבוע הובהר לשופטת כי יש הסכמות, והיא איפשרה את הארכת הנאמנות עד ל-18 בפברואר.

בדיון התברר כי ההבנות כוללות המשך הסכם קיבוצי ללפחות 550 מעובדי חברת ההפצה, לתקופה של 12 חודשים. השופטת רמזה בדיון כי לא תאשר הסכם שיביא לפיטורי העובדים בתוך שנה, וכי היא מעדיפה הסכם שתקף לשנתיים.

על-פי הערכות, ככל שמחויבות כלפי עובדים מוארכת יותר - כך הדבר עשוי לפגוע בכניסתו של משקיע. בדיון אמר בא-כוחו של בן-צבי כי אם המשקיעים יחליטו לא לרכוש בסופו של דבר את חברת ההפצה, יעשה זאת בן-צבי. בן-צבי התחייב בפני הנאמן להעסיק את חברת ההפצה ב-5 השנים הקרובות.