מוצרי החלב מתייקרים; "כתפיו הצרות של הצרכן קורסות"

איציק אלרוב: "נראה כי תאגידי המזון המונופוליסטיים שוב מנצלים בציניות רבה את כוחם הרב ומייקרים את המחירים ללא הצדקה"

מחירי מוצרי החלב מתייקרים הבוקר (א'). איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית ומייסד תנועת "הצרכנים", מגיב ואומר כי "כתפיו הצרות של הצרכן הישראלי קורסות תחת עומס הנטל הכלכלי. תנובה מסרבת להפנים שהזעם הציבורי המופנה כלפיה מגיע בעקבות מחירם היקר של רבים ממוצריה ולא רק בגלל מחיר הקוטג'".

עוד אומר אלרוב כי "נראה כי תאגידי המזון המונופוליסטיים שוב מנצלים בציניות רבה את כוחם הרב ומייקרים את המחירים ללא הצדקה. עליית המחירים הנוכחית היא עוד גפרור לערמת הזעם הציבורי על יוקר המחיה המאמיר, למרות מחאותיו הרבות של הציבור. אם לא יהיה טיפול מעמיק ביוקר המחיה, לא מן הנמנע שיפרוץ כאן גל מחאה חדש בתקופה הקרובה.

"מאות אלפי משפחות בישראל מביטות כעת לעבר נבחרי הציבור ובוחנות את צעדיהם: האם יבחרו להיאבק באומץ אל מול מוקדי הכוח ויחוללו רפורמות מעמיקות שייטיבו עם ציבור הצרכנים הקורס - או שמא יתרפסו מול כוחם של המונופולים ויעדיפו להשאיר את המצב השערורייתי על כנו.

"בינתיים, הציבור, שהבין מזמן שהכדור נמצא בידיים שלו, ממשיך לצמצם את הקניות, ובכך מעביר מסר ברור לתאגידים הגדולים, בכך שהוא לא מוכן להיות חלק ממעגל העושק".

ביום שלישי בשבוע שעבר הודיע שר האוצר, יובל שטייניץ, כי החליט לאשר עלייה של 3.5% בממוצע במחיר מוצרי החלב שבפיקוח, במקום ייקור של 6.3% שעליו המליצה ועדת המחירים, ובהסתמך על הנוסחה הקבועה בחוק. המלצה זו באה על רקע העלייה במחיר המטרה של החלב באוקטובר האחרון.