כלל פיננסים מזהיר: מיכרו מניית בזק - תרד 17%

האנליסט דב רוזנברג מפחית את ההמלצה למניית בזק ל"תשואת חסר" במחיר יעד של 3.9 שקלים למניה ■ פרטנר זוכה להמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 23 שקל

בכלל פיננסים חוזרים היום (ב') לסקר את שוק הטלקום ומנפקים סקירה פסימית, אשר הגיעה לידי "גלובס", במסגרתה הם מורידים המלצה למניית בזק במחיר יעד של 3.9 שקלים למניה, ירידה של כ-17% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. למניית פרטנר מעניקים בכלל פיננסים המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 23 שקל למניה.

האנליסט דב רוזנברג מעריך כי לא נראה יציבות בשוק התקשורת ב-2013 ומסביר כי השוק ממשיך לדהור כ"רכבת הרים עם רפורמות, הסכמים ושינויים מבניים".

רוזנברג מסביר כי מצד אחד בזק מוצבת ומנוהלת היטב עם חברות בת מובילות בכל תחום, אך מאידך עולם הסלולר ממשיך לדמם והסכם סיטונאי/חברת החשמל יביא לתחרות קשה גם בתחומי הליבה כגון הקווי ותשתיות האינטרנט. בנוסף, החברה ממונפת עם חוב גבוה שצומח לעומת EBITDA שבמקרה הטוב לא ירד יותר מדי בשנים הקרובות.

בנוגע לפרטנר, הרי שעל פי כלל פיננסים מהווה שיקוף הפוך לבזק, עם טווח קצר מדאיג אך נקודות חיוביות בנוגע לעתיד לאחר ש"עברנו את הגרוע מכל מבחינת הרפורמות בשוק".