אכזבה בבית היהודי: "לבני בממשלה תקשה על כניסתנו"

סדקים ראשונים בקואליציה שעוד לא קמה: בבית היהודי מביעים אי שביעות-רצון מכניסת לבני, "מי שניהלה מו"מ על חלוקת ירושלים ואחראית להתנתקות", לממשלה

שעות ספורות לאחר הודעת בנימין נתניהו וציפי לבני על ההסכם הקואליציוני שחתמו ביניהם, וכבר קמים לו יריבים פוליטיים - מימין ומשמאל.

"להפקיד את ניהול משא-ומתן (עם הפלסטינים) בידי מי שניהלה משא ומתן על חלוקת ירושלים ולמי שאחראית להתנתקות, יקשה על הבית היהודי ללא ספק את המגעים הקואליציוניים", אמרו אמש גורמים במפלגת הבית היהודי, שמצפים להיות חלק מהקואליציה הבאה. "בזמן שאנחנו הצגנו את עמדותינו בנושא ההתיישבות וחיכינו לתשובות מהליכוד, נתניהו כנראה היה עסוק בסגירת עמדות מדיניות עם ציפי לבני ועמיר פרץ".

גם במפלגת השמאל מרצ תקפו את המהלך. "כניסתה של לבני לממשלת נתניהו היא סטירת לחי למצביעי המרכז-שמאל", אמרה יושבת ראש המפלג ח"כ זהבה גלאון. "הם נתנו את קולם ללבני, כי חשבו שהיא תקדם הסדר מדיני, וגילו היום שגנבו להם את הקול והעבירו אותו לימין. דיבורי השלום של לבני היו סיסמת בחירות ריקה מתוכן. היא בחרה באופן מודע להיכנס לממשלת הקיפאון של נתניהו, תוך הצדקה שהיא תקדם תהליך מדיני, אך ברור שזו תהיה ממשלה של דריכה במקום. לבני נכנסת לממשלה שתעשה אולי תהליך, אבל לא תעשה שלום".

מי שדווקא תמך במהלך הוא ח"כ אריה דרעי, מס' 2 בש"ס, ששוחח הערב עם יושבת ראש התנועה ובירך אותה על הצטרפותה לממשלה. לבני הודתה לו על הברכות, ואמרה כי היא מצפה שש"ס תחתום גם היא על הסכם קואליציוני בימים הקרובים. "לבני בוודאי תתרום רבות מניסיונה למען האתגרים העומדים לפנינו", אמר דרעי. "מדינת ישראל זקוקה היום לממשלה שתאחד בין חלקי העם, ולא תגרום למחלוקות ולשיח של פסילת האחר".