ייצוגית במיליונים נגד מלאנוקס: "המנכ"ל הביא לניפוח המניה"

התובעים: המנכ"ל איל וולדמן, מנהלי הכספים וחברי דירקטוריון "אחראים לדיווחים מטעים שהוצגו בפני המשקיעים, שהאירו את החברה ואת עסקיה באור חיובי מדי"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ד') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נגד מלאנוקס , מנכ"ל החברה איל וולדמן ומנהלי הכספים וחברי דירקטוריון בחברה. זאת, בטענה כי הם "אחראים לדיווחים ולמצגים מטעים שהציגו בפני ציבור המשקיעים במניות, שהאירו את החברה ואת עסקיה באור חיובי מדי, שאינו משקף את מצבה האמיתי".

כפועל יוצא, נטען, גרמו בכירי מלאנוקס לניפוח מחיר מניות החברה, "באופן שהן נסחרו במחיר גבוה יותר מזה שבו היו נסחרות אלמלא הדיווחים והמצגים".

באמצעות עורכי הדין עמית מנור, ענבל לייפר, גיל להב ורונן להב טוען התובע הייצוגי, בעל מניות של מלאנוקס, כי החל מ-19 באפריל 2012 העבירה החברה שורה של דיווחים חיוביים ומפתיעים באשר למצבה.

לפי הבקשה מדובר, בין היתר, בדיווח כי הצפי למכירות של החברה ברבעון השני של 2012 עומד על 125-130 מיליון דולר - הרבה מעל התחזיות; ובהודעת החברה ביולי של אותה שנה כי רווחיה בשיא כל הזמנים.

לטענת המבקש, על אף הדיווחים והמצגים המטעים, מצב העניינים האמיתי החל מחלחל לשוק ההון לשיעורין - החל מ-7 בספטמבר 2012 ועד מועד פרסום אזהרת ההכנסות של החברה ביום 2 בינואר 2013. לדבריו, במהלך תקופה זו הפנים השוק כי עסקי מלאנוקס אינם תואמים את דיווחי ומצגי החברה.

גילויו של מצב העניינים האמיתי, כמפורט בתביעה, גרר ירידה משמעותית ביותר במחיר מניות החברה (בשיאן, נסחרו מניות מלאנוקס במחיר של כ-480 שקל למניה, ולאחר פרסום אזהרת ההכנסות במחיר של כ-190 שקל - ירידה של כ-60%).

לדברי המבקש, הוא מייצג את כלל רוכשי המניה בתל-אביב בתקופה שמתחילה לאחר פרסום דוחות החברה לרבעון הראשון של 2012 (19 באפריל 2012), ועד מועד פרסום אזהרת ההכנסות שפורסמה ב-2 בינואר 2013.

תביעה דומה נגד מלאנוקס, שהיא חברה דואלית שנסחרת גם בנאסד"ק, הוגשה בבית המשפט בניו-יורק.