"איש חיזבאללה עקב אחרי טיסות חברת ארקיע לקפריסין"

עדויות ממשפטו של פעיל ארגון הטרור הלבנוני בקפריסין חושפות טפח מפעילות הנמשכת נגד מטרות ישראליות ברחבי העולם ■ "קיבלתי הנחייה לתעד את זמני הטיסות ללרנקה", הודה חוסאם טאלב יעקב במשפטו

פרטים חדשים אודות המאמץ של ארגוני הטרור לפגוע במטרות ישראליות נחשפים: פעיל חיזבאללה שנעצר בקפריסין הודה אמש במשפטו כי קיבל הנחיות לתעד את זמני נחיתות טיסות ישראליות במדינה - כך מדווח עיתון "ניו-יורק טיימס".

חוסאם טאלב יעקב הודה כי הוא פעיל בארגון הטרור הלבנוני ושם הקוד שליווה אותו לאורך המצע היה "וואל". לדבריו, משנת 2010 הוא קיבל משכורת חודשית של כ-600 דולר עבור שירותיו. כשנשאל מדוע הוא נזקק לשם קוד אמר כי "באופן כללי חברי הארגון המוצבים במקומות שונים לא יודעים את שמותיהם האמיתיים של עמיתיהם".

חוסאם סיפר כי קיבל הנחיות ממפעילו, אותו הכיר תחת הכינוי "איימן", לעקוב אחר זמן הנחיתה של טיסות ארקיע בלרנקה. איימן גם ביקש ממנו לבדוק את מכירי השכרת המחסנים באזור כשהחשד העיקרי הוא שמדובר במקום בו יכל הארגון להסתיר אמצעי לחימה שנועדו לפגע במטרות הישראליות.

פעיל החיזבאללה, לו דרכון שוודי, הגדיר את עצמו כאיש קשר בלבד והכחיש כי היה אמור להיות מעורב בפגיעה פיזית בחייהם של ישראלים. עדותו של חוסאם סיפקה הצצה נדירה לדרכי הפעולה של הארגון הלבנוני ועל האימונים שאותם עוברים אנשיו.

בחודשים האחרונים שחלפו מאז הפיגוע בבורגס בולגריה, מנסה ישראל להשפיע על האיחוד האירופי להכניס את החיזבאללה לרשימה השחורה של ארגוני הטרור - דבר שעד כה לא צלח. כעת מקווים בישראל כי העדות החדשה, החושפת טפח נוסף מפעילות הארגון ברחבי אירופה תעזור להשלים את המהלך.