בנט: "תופעת קבלני הקולות הגיעה אלינו - אסור שזה יקרה"

לאחר שפורסם כי ח"כ ניסן סלומיאנסקי, מספר 3 ברשימת הבית היהודי, חשוד כי שיחד קבלני קולות בפריימריז - יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, מגיב בעמ' הפייסבוק שלו

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, עדכן היום (ג') בעמוד הפייסבוק שלו בנוגע לנושא קבלני הקולות, וציין כי "זו אחת הרעות החולות של שיטת הפריימריז. לצערי זה הגיע גם אלינו".

זאת, לאחר שנודע כי בשבועות האחרונים פתחה היחידה הארצית לחקירות הונאה בחקירה נגד חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, המוצב שלישי ברשימת הבית היהודי, בחשד כי שילם כסף מזומן כדי לזכות בקולות.

"לפני מעל חצי שנה נפתח מיפקד למפלגת הבית היהודי. כל מי שרצה להצטרף למפלגה, עשה זאת באמצעות התפקדות באינטרנט או בטפסים בתשלום של 40 שקל... במהלך תקופת המיפקד הגיעו לידיעתנו חשדות על טוהר תהליך הבחירות ועל פעילות קבלני קולות בלתי חוקיים בהיקפים גדולים", כתב בנט.

בנט ציין כי "לאחר שהמידע הגיע אליי, הוריתי על קיום בדיקה מקיפה של הנושא מול אותם קבלני הקולות. הבדיקה התמקדה רק בסוגיית טוהר המיפקד. בזכות תוצאות הבדיקה אכן נפסלו אלפי טפסים בלתי חוקיים על-ידי וועדת המיפקד. כלומר, הצלחנו לאתר אלפי מתפקדים שבעצם אינם לגיטימיים, ולאחר בירור מקיף, הם נפסלו על-ידי הרשות המוסמכת (ועדת המיפקד).

"אני גאה על פעילותינו זו למען טוהר הבחירות והתנועה. בזכות פעולתנו המיפקד נותר נקי.הסיפור אמנם לא נעים, אך חלק מפעילות ציבורית היא להתמודד מול תופעות לא ראויות. כשאנו אומרים 'משהו חדש מתחיל', המשמעות היא גם לא לשתוק אל מול תופעות פסולות.

"יש שאומרים לי: 'מה אתה רוצה, בכל המפלגות זה קיים, זה לא כזה ביג דיל'. לא מעניין. אצלנו, בתנועת הבית היהודי, אסור שזה יקרה. אל מול כל תופעה פסולה יש לקחת אחריות ולפעול. אסור לעמוד מנגד. הממצאים והמידע הועברו לפני כחצי שנה לרשויות החוק, ובזה סיימנו את תפקידנו.

"אתמול פורסם שמתקיימת חקירת משטרה בנושא זה. אינני יודע מדוע דווקא עכשיו זה צץ. כל עוד מתקיימת בדיקה במשטרה, על כולנו לתת גיבוי מלא לכל החברים. אני מקווה שהבדיקה תיגמר מהר ככל האפשר, והסיפור הלא-נעים הזה יהיה מאחורינו", סיכם בנט את דבריו.