לשכת סוכני הביטוח: "כואב שהפניקס מאבדת את הדרך"

לשכת סוכני הביטוח מגיבה במכתב למנכ"ל הפניקס על התבטאות בכירה בחברת הביטוח, לפיה החברה התנהלה "בצורה חזירית" מול הלקוח

ההתבטאות בשבוע שעבר של גלית בן שמחון, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי בהפניקס, לפיה החברה התנהלה "בצורה חזירית" מול הלקוח, ממשיכה להכות גלים. רוני שטרן , סגן נשיא לשכת סוכני הביטוח, שלח היום (ב') מכתב לאייל לפידות, מנכ"ל הפניקס, מכתב חריף, בו הוא תוקף את החברה על התבטאותה של בן שמחון.

וזו לשון המכתב:

בשמם של חברי לשכת סוכני ביטוח בישראל, אני מבקש להביע את מחאתי כנגד התבטאויותיה של גלית בן שמחון, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי של הפניקס, בכנס פסגות שנערך בשבוע החולף, לפיהן "בשנים הקודמות התנהלנו בצורה חזירית מול הלקוחות שלנו... גם הסוכן כבר לא יכול לדחוף סתם מוצרים".

בשם מי התבטאה הנציגה הבכירה של הפניקס? מה זה השנים הקודמות? האם אלו אותן שנים שהגברת עבדה בחברת ביטוח ישיר או בבנק? האם הפניקס התנהגה בצורה חזירית ללקוחותיה באותן שנים או שמא היא התכוונה לכלל החברות? ועוד שאלה: בשם מי ובאיזו זכות כללה אותה נציגה את הסוכנים תחת אותו דימוי נלעג, שאותו היא מייחסת להפניקס ו/או לכלל החברות?

מחד, הפועלים בענף מלינים על מבקריו ומאידך זוכים מתוך הבית ומחברת ביטוח בכירה בענף הביטוח בישראל, להודאה בדבר התנהלות חזירית כלפי הלקוחות. באמת שכואב לנו שחברת סוכנים מפוארת כהפניקס כנראה מאבדת את הדרך.

אנו, הסוכנים, לא מנהלים את ענייניה של הפניקס. הסתייגויותינו מתייחסת להכללתנו כחלק מהתנהלות זו ולפגיעה בנו מצד חברה המצהירה בכל הזדמנות אודות חשיבותנו ותרומתנו. אותן התבטאויות אומללות משוללות כל יסוד ומטילות כתם על פני ציבור רחב מאוד של אנשי מקצוע, שכל חטאם במתן שירות מיטבי לדורות של משפחות בישראל.

כדאי היה גם שנשים דברים על דיוקם: אנחנו הסוכנים, שמוכרים את מוצרי חברת הביטוח (כידוע, מוצרים המקבלים את אישור הרגולטור), ממש מחוץ לאותה משוואה שהציגה סמנכ"לית חברת הפניקס. אנחנו פועלים ללא לאות, יום וליל, באופן המקצועי, האנושי והאמין ביותר, תוך שמירה על זכויות המבוטחים ותשלומי תביעות במיליארדי שקלים. גם אתה יודע שתגמולם של הסוכנים לעיתים אינו עולה בקנה אחד עם המאמצים הרבים שהם משקיעים בשם שולחם - הלקוחות.

מי שחושב או חושבת אחרת, ממש אינם שייכים לעולמם של הסוכנים. אמירה זו איננה סתם, זו אמירה מבוססת, שיש מאחוריה עובדות ולא סתם מילים המנותקות מהמציאות.

מחברת הפניקס נמסר בתגובה כי "הופתענו מהדברים המיוחסים לגלית בן שמחון. דבריה אינם מקובלים על הפניקס ואינם משקפים את התנהלות החברה מול לקוחותיה. מנכ"ל הפניקס אייל לפידות מתכוון לקיים בירור בהקדם על מנת להבהיר את הנושא".