"שימו את הכסף שלכם במניות - הן חוף המבטחים החדש"

מדד הדאו ג'ונס שבר אתמול את שיא כל הזמנים כאשר חצה את רמת ה-14,200 נקודות ■ אסטרטג השקעות: "מניות זה המקום לשים בו את הכסף שלכם כרגע"

מדד הדאו ג'ונס שבר אתמול (ג') את שיא כל הזמנים כאשר חצה את רמת ה-14,200 נקודות, והמשקיעים תוהים - לאן פני השווקים מועדות כעת? לאחר פריצת המדד את השיא, אנליסטים וכלכלנים מגדירים את שוק המניות כ"חוף המבטחים" החדש - כך לפי CNBC.

הדאו עלה אמש בכ-0.9% לרמה של 14,253 נקודות, כשהוא שובר את שיא כל הזמנים אליו הגיע בשנת 2007 לפני המשבר הפיננסי הגדול. "אנו מסתכלים על הדאו כחוף המבטחים החדש", אמר גרג גיבס, אסטרטג השקעות ב-RBS.

גיבס הוסיף כי "כאשר אתם מסתכלים על הדאו ועל הדולר בהשוואה לשווקים אחרים, אפילו שווקים מתעוררים גם סין, נראה כי ארה"ב מציגה את הכלכלה הטובה ביותר כרגע". מאז תחילת 2013 טיפס מדד הדאו ב-9%, יותר מהעלייה שהוא רשם בשנת 2012 כולה - 7.3%.

הראלי בדאו ג'ונס החל השנה לאחר פתרון סוגיית "המצוק הפיסקאלי" בארה"ב, אז הצליח הממשל האמריקני לדחות סבב של קיצוצים והעלאות מסים שעלולים היו לפגוע בצמיחה המקומית.

"הפדרל ריזרב דוחף להמשך הצמיחה ויקבל גם רמות אינפלציה גבוהות יותר כדי להמשיך ולשמר אותה", סיכם גיבס. "לכן ולאור הריבית האפסית והתשואות הנמוכות באג"ח, מניות זה המקום בו צריך לשים את הכסף כרגע".