מחזיקי אג"ח ד' של אי.די.בי תקעו מקלות בגלגלי הסדר החוב

לא אישרו דחייה בתשלום הריבית, והחליטו להנחות את הנאמן לנקוט הליכים משפטיים לפי הצורך

האם מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות חוסמים את הסדר האג"ח שעליו סיכמו החברה ונציגות מחזיקי האג"ח שלה? מחזיקי אג"ח סדרה ד' של חברת אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, לא אישרו את הצעת החברה לדחות בכחודש את תשלום הריבית המגיעה להם. במקביל הכריעו מחזיקי האג"ח האמורים על "מתן הנחיות לנאמן בדבר נקיטת פעולות והליכים משפטיים נגד החברה", אם הדבר יידרש.

בעקבות התפתחות זו עלולה תמונת הסדר החוב של קונצרן הענק להיקלע למומנטום שלילי, שימנע השגת הסדר, וזאת בניגוד לרצונה של החברה ושל נציגות מחזיקי האג"ח שלה. זאת מכיוון שתשלום של 65 מיליון שקל יגרע חלק מרכזי מהמקורות שאמורים לשמש את ההסדר, אם ישולם. התסריט היותר סביר - שבו הסכום לא ישולם - יוביל את נאמן הסדרה, עו"ד מורן מאירי מקלדן נאמנויות, לפנות לביהמ"ש.

מהודעת נאמני האג"ח סדרה ד' של החברה מאתמול בערב עלה, כי "רק" 68.4% ממחזיקי האג"ח נענו להצעת החברה לדחות בשנית את המועד הקובע ואת מועד תשלום הריבית למחזיקי אג"ח סדרה ד', החלים בתאריכים 19.3 ו-31.3, בהתאמה, ל-19.4 ול-1.5, בהתאמה. יתרת המצביעים היו נגד, כך שהחברה לא הגיעה לרוב הנדרש לה - 75%. התשלום נדחה במקור מסוף 2012.

במקביל, הוחלט באסיפה "להסמיך את הנאמן ולהורות לו, לאחר התייעצות עם הנציגות ובאי כוח הנאמן והמחזיקים, לנקוט הליכים, לרבות 'הליך חדלות פירעון'... ככל שהחברה תודיע שאין בכוונתה לשלם, או ככל שהיא לא תשלם בפועל, את תשלום ריבית סדרה ד' במועדו". 67% מהקולות הצביעו בעד ההחלטה.

"להמתין לגיבוש ההסדר המלא"

אי.די.בי אחזקות מסרה בתגובה לתוצאות האסיפה, ש"ברמה המהותית, יותר מ-68% ממחזיקי סדרה ד' שהשתתפו בהצבעה תמכו בדחיית התשלום, ובכך הביעו חד-משמעית את רצונם להתקדם במתווה ההסדר המתגבש. אנו נמצאים בעיצומו של הליך מתקדם לגיבוש הסדר, שישפר מיידית ומשמעותית את מצבם של בעלי החוב על-ידי הזרמת בעלים גדולה, ובמקביל יעניק לחברה את הזמן הדרוש לה כדי להציף את הערך הכלכלי של נכסיה ולשרת את החוב.

"ההצבעה החיונית ביותר תהיה, בסופו של ההליך, על ההסדר עצמו. הפעולה הנכונה לכל הצדדים היא להמתין עד לגיבוש ההסדר המלא - ולהצביע עליו בכללותו".

על פי הערכות, בסביבת נציגות מחזיקי האג"ח לא מרוצים מהכרעת האסיפה בסדרה ד', והיו מעוניינים לקבל יותר זמן לניסוח תנאי הסדר החוב הסופיים מול החברה.

ההחלטות מאתמול יובילו ככל הנראה לאסיפת מחזיקי אג"ח נוספת של החברה, ועד אז נראה כי הצדדים ימשיכו במגעים ביניהם להמשך ניסוח הסדר החוב. בסביבת החברה והנציגות משדרים שלא מדובר עדיין בסוף פסוק מבחינת הסדר החוב. לאור זאת, היום בשש בערב תהיה פגישה של הנציגות, הנאמנים, החברה ועוה"ד, כדי לעבוד על פרטי ההסדר לאחר ההסכמה שכבר הושגה, ובהמתנה להבנת המשמעויות של ההתפתחויות מאמש.