סאני הציעה מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח

במסגרת ההסדר יעביר בן דב לחברה 10 מיליון שקל ■ נוסף על כך, החברה תהיה רשאית להתקשר בהסכם עם צד ג' לקבלת הלוואה בסך של 50 מיליון שקל

לאחר מגעים שנמשכו חודשים ארוכים, הציגה היום (א') חברת סאני שבשליטת אילן בן דב, מתווה עקרוני להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, בהיקף של כרבע מיליארד שקל.

עפ"י עקרונות ההסדר, תרומתו של בן דב תהיה בהעברת אג"ח בהיקף של 10 מיליון ערך נקוב אותן הוא מחזיק, וכן הוא ירכוש ממנה את החזקותיה במפתחת מערכות הבטיחות לרכב מובילאיי, וכן בתפוז אנשים; סאני תיקח הלוואה בהיקף של כ-50 מיליון שקל מצד ג' ל-4 שנים, ותשעבד לטובת המלווה נכסים שברשותה.

ההלוואה תשמש את החברה להחזר ההלוואה לבנק מזרחי בהיקף של כ-28 מיליון שקל, והשעבוד על מניות פרטנר אותן מחזיקה סאני יעבור מהבנק לטובת המלווה, כאשר היתרה שתיוותר תשמש לפירעון חלקי של האג"ח. בנוסף לכך תנפיק החברה שתי סדרות חדשות של אג"ח, שוות בהיקפן, אשר ישקפו את יתרת החוב שלא שולם. אגרות החוב החדשות לא תישאנה ריבית, והן ייפרעו בשלושה תשלומים שנתיים שווים, כאשר התשלום הראשון יהיה בתום 4.5 שנים מהמועד הקובע להסדר.

לטובת אגרות החוב החדשות יהיו משועבדות מניות סאני בסקיילקס (בדומה לאגרות החוב הנוכחיות). יש לציין כי אישור ההסדר כולל גם פטור מלא מתביעות כנגד החברה ונושאי משרה בה.

נציין כי סאני נמצאת בדיפולט מזה מספר חודשים, ולא שילמה את למחזיקי האג"ח את התשלום האחרון בחודש ינואר בהיקף של כ-65 מיליון שקל. לסאני הערת "עסק חי", והאג"ח שלה נסחרות בתשואות של עד 210%.