הרשות לני"ע האמריקאית אישרה תשלום פיצויים לנפגעי פייסבוק

הבקשה של בורסת הנאסד"ק לשלם 62 מיליון דולר לאלו שנפגעו מהתקלות ביום המסחר הראשון של מניית פייסבוק אושרה על ידי הרשות לניירות ערך בארצות הברית

הרשות לניירות ערך בארצות הברית אישרה את בקשת מפעילת בורסת הנאסד"ק לתשלום של 62 מיליון דולר למשקיעים שנפגעו כתוצאות משורת התקלות שאירעו במחשבי הבורסה ביום המסחר הראשון במניית פייסבוק לאחר ההנפקה לפני כעשרה חודשים.

על פי הפרסום בסוכנות "בלומברג", הרשות לניירות ערך האמריקאית אישרה לקבוצת נאסד"ק לשנות את חוקי הפיצויים שלה ולהגדיל את קופת הפיצויים לאלה שנפגעו מהתקלות. הכסף יועבר לכל הסוחרים שנפגעו מבאג שהיה במחשב המסחר של הבורסה שגרם לעיכוב בפתיחת המסחר במניית פייסבוק, וגרם אצל חלק מהמשקיעים לתחושת חוסר וודאות בנוגע למספר המניות שמחזיקים בהם.

אך לא כל החברות מרוצות מגובה הפיצוי. בנקים כמו סיטיגרופ ו-UBS טענו כי הסכום נמוך מדי ושההפסדים שנגרמו להם כתוצאה מהתקלות היו גדולים הרבה יותר. ברשות לניירות ערך מודים שאכן הסכום הוא נמוך מדי אך "הוא גבוה יותר מכפי שהמפסידים היום מקבלים מבלי לערב ערכאות משפטיות". ברשות המשיכו ואמרו ששינוי החוקים של הנאסד"ק בנוגע לפיצויים הינו לטובת הכלל ועל כן הוחלט לאשר אותם.