יו"ר היורוגרופ חזר בו מדבריו על השפעות החילוץ של קפריסין

(עדכון) הדברים של שר האוצר ההולנדי גררו תגובה שלילית בבורסות ברחבי העולם ■ אך כעת חוזר בו יירוין דיסלבלוים מהדברים שאמר מוקדם יותר היום ■ המדדים בוול סטריט מוחקים את הירידות

יושב ראש היור-גרופ, פורום שרי האוצר של גוש האירו, חזר בו המדברים שאמר מוקדם יותר היום לפיהם תנאי החילוץ שקיבלה קפריסין יהוו תבנית לחילוצים עתידיים של מדינות ובנקים באירופה. המדדים בוול סטריט מוחקים בשעה זו את הירידות שנרשמו בעקבות דבריו של דיסלבלוים מוקדם יותר היום.

דיסלבלוים אמר בצהריים כי תוכנית החילוץ של קפריסין שאושרה לפנות בוקר תהפוך לתבנית הקבועה לחילוצים עתידיים של הבנקים באירופה. בעקבות דבריו של היו"ר, שהינו שר האוצר של הולנד יירוין דיסלבלוים, בורסות העולם עברו לירידות שערים.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", דיסלבלוים אמר היום כי "אם קיים סיכון בבנק מסויים, השאלה הראשונה שלנו צריכה להיות היא 'אוקי, אז מה אתם, הנהלת הבנק, מתכוונים לעשות בנידון? מה תעשו על מנת לגייס הון?'. אם הבנק לא יצליח לגייס הון בעצמו, אז נצטרך לפנות למחזיקי המניות והאג"ח של הבנק שיעזרו בתהליך גיוס ההון, ובמידת הצורך גם לבעלי החשבונות הלא-מבוטחים".

כאמור הדברים הללו של יו"ר היורו-גרופ הציתו גל של ירידות בבורסות באירופה ובוול סטריט לאחר שמאז שעות הבוקר המסחר באירופה התאפיין בעליות שערים על רקע הצלחת תוכנית החילוץ בקפריסין. גם בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים ומדד ה-S&P 500 התקרב לכדי נקודה אחת משיא הנעילה ההיסטוריה שלו, אך לאחר הדברים, נרשמת ירידות של כחצי אחוז במדדים המובילים.