מה תעשו בסופ"ש? הנה מבחר אירועים מומלצים

"האנסמבל הקולי הישראלי" יקיים מפגש יוצא דופן עם המלחין והפסנתרן יוני רכטר, עמותת "טיולים ואגדות" מוציאה טיולים אל הכפר הבדואי אום אל קוטוף ועוד שלל המלצות

סרט

"בחזרה למסע הקסם המסתורי"

מה: שני סרטים, ארבעה מופלאים, מסע קסם מסתורי אחד. הסרט הראשון הוא היצירה הפסיכדלית "מסע הקסם המיסתורי של הביטלס" (בריטניה, 1967), סרט טלוויזיה מושקע שיצא ככלי קידום מכירות) להוצאת האלבום "מסע הקסם המסתורי". השני הוא "בחזרה למסע הקסם המסתורי" (בריטניה, 2012), בהשתתפותם של שניים מחברי הביטלס שעודם בחיים: פול מקרטני ורינגו סטאר.

מתי, איפה וכמה: שישי, 22:00, סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

הפנינג

אימוץ כלבים בבאר-שבע

מה: בבאר-שבע זורקים עצם דשנה לבעלי החיים, וביוזמת העירייה יתקיים ביום שישי הפנינג ענק לאימוץ כלבים. בשיתוף עמותת "באר-שבע אוהבת חיות", יתקיים בגן הפעמון אירוע שבמסגרתו ניתן יהיה לאמץ כלבים ממגוון גזעים בגילאים שונים, שהגיעו מארגונים ועמותות התנדבותיים ברחבי הארץ - וכולם מחוסנים.

כל מאמץ יקבל חבילת אימוץ עשירה בסך של יותר מ-1,000 שקל, בתוספת שק אוכל איכותי של 3 ק"ג. ביריד יתקיים גם טקס בחירת מלך/ת היופי של הכלבים.

מתי איפה וכמה: שישי (5 בחודש), גן הפעמון, באר-שבע, בין השעות 16:00-11:00.

דעת

"מדע, חינוך ומה שביניהם"

מה: מפגש פתוח עם עשרה מדענים ישראלים, זוכי פרס קריל להצטיינות במחקר מדעי לשנת 2013. האירוע, שכותרתו "מדע, חינוך ומה שביניהם", נערך על-ידי קרן וולף, במטרה להפגיש את הקהל מקרוב עם עשר התגליות המובילות של השנה. המפגש יתקיים במתכונת של שולחנות עגולים והקהל מוזמן לשוחח עם המדענים.

מתי, איפה וכמה: רביעי (10 בחודש), 15:00-17:00, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, קמפוס גבעת רם הכניסה חופשית.

קלאסי 1

הקאמרטה הישראלית ירושלים

מה: הקאמרטה הישראלית ירושלים תבצע השבוע קונצרט מומלץ, שכותרתו "יופי נצחי". בקונצרט תתארח זמרת הסופרן האיטלקיה ג'מה ברטניולי), המתמחה בביצוע מוזיקת בארוק ומוכרת היטב מהקלטות בחברת "נאיב" היוקרתית. ינצח האסטוני אנדרס מוסטונן, בן 60, שגם הוא מומחה עולמי בביצוע מוזיקה מוקדמת.

תוכנית הקונצרט נהדרת, ומשקפת ניסיון מרתק לשלב ישן עם חדש. מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (6 בחודש) 21:00; שני (8 בחודש) 20:30, מוזיאון ת"א לאמנות; שלישי (9 בחודש) 20:00, אולם הנרי קראון ירושלים. מחיר: 170 שקל.

קלאסי 2

התזמורת הקאמרית הישראלית

מה: התזמורת הקאמרית הישראלית תארח השבוע את המנצח האיטלקי הוותיק אליו בונקומפאני, החוגג השנה 80. הקונצרט ייפתח עם הסימפוניה מס' 6 של בוקריני ("הבית של השטן"), ימשיך עם קונצ'רטו לחליל, חצוצרה, פסנתר ותזמורת מאת אליעזר אלפר, ויסתיים עם הסימפוניה היפהפייה מספר 2 של בטהובן. שלושת הסולנים לביצוע הקונצ'רטו של אלפר יהיו נגנים מוכרים מישראל, ביניהם החלילנית כריסטיאנה יהודין.

מתי, איפה וכמה: רביעי (10 בחודש), 20:30; חמישי (11 בחודש) 20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 160 שקל.

בין קולנוע לווידיאו ארט

ז'אן פייר רהאם

מה: ערב הקרנת סרטים ושיחה עם ז'אן פייר רהאם, אוצר ומנהל פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי FID במרסיי, יתקיים במרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב. רהאם, אורח תוכנית לימודי ההמשך במדרשה לאמנות, חוקר את התחומים של קולנוע, וידיאו-ארט ומה שביניהם. במסגרת הערב החד פעמי, תחת הכותרת "האוזניים, העיניים, השפתיים: איזו קהילה?", יוקרנו סרטים

שדרכם יציג רהאם גישות שונות וחדשניות לווידיאו-ארט כז'אנר הולך ורווח באמנות ובתרבות. רהאם שימש כאוצר ראשי במספר מוסדות מרכזיים, ביניהם - המוזיאון לאמנות מודרנית בקהיר, מרכז לאמנות ביוקוהמה שביפן, ומרכז לאמנות ברוטרדם. בנוסף על עיסוקו באוצרות ובקולנוע הוא כותב ומלמד באקדמיה לאמנות בליון. מאז 2002, הוא אחראי על פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים הבינלאומי של מרסיי, FIDMarseille.

מתי, איפה וכמה: שני (8 בחודש), 19:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2 (פינת קלישר) תל-אביב; מחיר כניסה: 10 שקלים.

האנסמבל הקולי הישראלי עם יוני רכטר

מה: "האנסמבל הקולי הישראלי" יקיים השבוע מפגש יוצא דופן עם המלחין והפסנתרן הישראלי יוני רכטר, תחת הכותרת "דואט נבואי קוסמי". זהו שיתוף פעולה נדיר, שמעורר ציפיות גבוהות. המופע יכלול שירים חדשים למלים של דוד פוגל ודליה רביקוביץ', קטעים מתוך היצירה המקסימה של יוני רכטר "איתמר פוגש ארנב" (למילים של דוד גרוסמן), וביצועים חדשים לשירים מוכרים ואהובים של רכטר. במופע ישתתף גם נגן כלי ההקשה אסף רוט. ינצח יובל בן-עוזר, מנהלו המוזיקלי של האנסמבל.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (6 בחודש) 21:00, מודיעין, אולם עינן. שלישי (9 בחודש) 20:30, המשכן למוזיקה ואמנויות רעננה. חמישי (11 בחודש) 21:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 120-90 שקל.

טיול

שבט אחים גם יחד

מה: עמותת "טיולים ואגדות" המונעת מאהבת ארץ ישראל, מבקשת להביא לקירוב לבבות בין יהודים למוסלמים, וברוח זו מוציאה טיולים אל הכפר הבדואי אום אל קוטוף שבמועצה האזורית מנשה. תושבי הכפר שייכים לחמולת כבהא הבדואית, שנדדו לאזורנו מערב הסעודית עם עדרי הצאן שלהם לפני כ-500 שנה.

בכפר נתגלו שרידים של מקדש מהתקופה הפרסית ומבנים ששימשו כבתי ספר בתקופה הביזנטית, והביקור בו מהווה הזדמנות נדירה להיחשף מקרוב אל התרבות המוסלמית.

מתי, איפה וכמה: שבתות, ה-6 וה-13 בחודש. הגעה עצמית לנקודת המפגש בצומת אולגה בשעה 09.00. מחיר למשתתף: 75 שקל. הרשמה ופרטים נוספים: www.meny.co.il, 6818776-03. חובה להגיע בלבוש צנוע!