דרבן ומבני תעשייה מוכרות קרקע בניו-יורק בכ-221 מיליון שקל

ככל שתושלם העסקה, תרשומנה כל אחת מהחברות רווח (ברוטו) של כ-30 מיליון שקל, והתזרים הפנוי (לפני מס) מהמכירה צפוי לעמוד על כ-65 מיליון שקל לכל חברה

חברת דרבן השקעות וחברת מבני תעשייה, הנמצאות בשליטת אליעזר פישמן, הודיעו היום (א') על מכירת קרקע בניו-יורק בתמורה לכ-221 מיליון שקל (כ-61 מיליון דולר).

במסגרת העסקה, החברות המחזיקות בבעלות הקרקע בחלקים שווים, יקבלו בנוסף לתמורה, 15% מרווחי הפרויקט העתידי שיוקם לאחר החזר השקעות הרוכש בפרויקט.

מדובר בקרקע האחרונה שנמצאת בבעלות הקבוצה בניו-יורק מבין 3 הנכסים שנרכשו מאז שנת 2010. הקרקע מיועדת לבנייה למגורים ולמסחר בשטח של כ-12 אלף מ"ר וממוקמת בשדרה השנייה במנהטן. השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים לא מהותיים כמקובל בעסקאות דומות והשלמתה, צפויה להתבצע במהלך הרבעון השלישי של 2013.

ככל שתושלם העסקה, תרשומנה כל אחת מהחברות רווח (ברוטו, לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) של כ-30 מיליון שקל, והתזרים הפנוי (לפני מס) מהמכירה צפוי לעמוד על כ- 65 מיליון שקל לכל אחת מהחברות.

דודו זבידה, מנכ"ל דרבן, אמר היום: "הקבוצה מימשה היום את הנכס האחרון בניו-יורק ברווח של כ-60 מיליון שקל בתוספת הזכות לרווחים נוספים מהפרויקט המוערכים בסך של כ-32 מיליון שקל. פעילות הקבוצה שהתמקדה בזיהוי העיתוי בכניסה לשוק האמריקאי, באיתור עסקאות איכותיות ובתכנון הנכסים והשבחתם, הניבה עם מימוש הנכסים, רווח מצטבר בסך של כ-193 מיליון שקל (לפני מס) ותזרים מזומנים של כ-446 מיליון שקל".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".