מחנה המתנגדים: "רכישות האג"ח הן פטיש חזק מדי לשווקים"

ג'יימס בולארד, נשיא ה'פד' בסיינט לואיס טען כי הוא יתמוך בהאטת קצב רכישות האג"ח של ה'פד' בשל השיפור בנתונים הכלכליים ■ ריק ריידר מבלקרוק הצטרף לעדת המתנגדים וטען כי רכישות האג"ח יגרמו לאינפלציה ועיוות בשווקים

ג'יימס בולארד, נשיא ה'פד' בסיינט לואיס הצטרף לעדת המתנגדים למדיניות המרחיבה שמוביל יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי. בראיון ל-CNBC בולארד אמר היום (ג') כי הגיעה העת להאט את קצב רכישות האג"ח .

בולארד טען כי הוא יתמוך בהאטת קצב רכישות האג"ח של ה'פד', שרוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של כ-85 מיליארד דולר. זאת, בשל השיפור בנתונים הכלכליים. לטענתו, ה'פד' מעוניין בסוף לחזור למדיניות מוניטרית רגילה משום שהמאזנים של הבנק המרכזי מנופחים מדי. אולם, בולארד אמר באותה נשימה כי הוא מכיר בסיכונים שקיימים במדיניות מוניטרית מרסנת על מצב התעסוקה.

עם זאת, יו"ר ה'פד' בן ברננקי ובכירים אחרים חזרו ואמרו בכל הזדמנות כי עד שלא יחול שיפור מהותי בשוק העבודה ועד ששיעור האבטלה לא יירד לרמה של 6.5%, מדיניות ההרחבה הכמותית האגרסיבית תימשך.

הקולות המתנגדים למדיניות המרחיבה של ה'פד' הגיעו היום גם ממקום בלתי צפוי. ריק ריידר, אחד ממנהלי ההשקעות הבכירים בוול סטריט הפועל בענקית ההשקעות בלקרוק, אמר כי תוכנית רכישות האג"ח של ה'פד' היא גדולה מדי ועלולה לגרום לאינפלציה ולעיוות בשווקים. "רכישות האג"ח הן פטיש גדול וחזק מדי שיפגע בשווקים", הוא הצהיר.

מעבר לכך, מוקדם יותר החודש ראש שלוחת ה'פד' בקנזס סיטי, אסתר ג'ורג' יצא נגד המדיניות המוניטרית המרחיבה של ה'פד' וטען כי המדיניות כי היא מקלה מדי וגורמת לאי-סדרים בשוק ההון, מסכנת את יציבות המערכת הפיננסית ומעוותת את ציפיות האינפלציה.