שירותי בריאות כללית יוצאת למכרז על תקציב הפרסום

היקף התקציב השנתי של הקופה עומד על כ-25 מיליון דולר במחירי מחירון, ובשנים האחרונות טיפל בחלק הארי שלו משרד הפרסום מקאן-אריקסון

תקציב הבריאות הגדול ביותר בשוק צפוי לצאת למכרז תוך מספר שבועות: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית עומד לצאת למכרז בתוך שבועיים-שלושה. בקופה, תחת ניהולו של עופר חברוני, סמנכ"ל ראש חטיבת שיווק וקשרי לקוחות בכללית, מגבשים בימים אלה את הפרטים האחרונים, מתוך כוונה לבחור משרד פרסום עד חודש מאי.

בשירותי בריאות כללית אישרו את הידיעה.

מנתוני יפעת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2011 עמד היקף הפרסום של הקופה על כ-21.3 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2012 על כ-25 מיליון דולר.

תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית נחשב לאחד מהתקציבים האטרקטיביים בענף. זאת גם הסיבה שבמכרזי הפרסום האחרונים של קופות-החולים, בחרו רוב המשרדים הגדולים כמו באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO ואדלר-חומסקי, שלא להתמודד על התקציב מתוך כוונה להתמודד על תקציב שירותי בריאות כללית, כשזה ייצא למכרז.

שירותי בריאות כללית מחויבת במכרז על-פי חוק חובת המכרזים, שכן היא מתוקצבת על-ידי המדינה. תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, המטופל בשנים האחרונות בחלקו הארי במקאן-אריקסון.

עליות ומורדות עם מקאן

המכרז הקודם, שנערך באמצע 2009, הראה כי הקופה מכוונת בעיקר למשרדי הפרסום הגדולים. שירותי בריאות כללית בחנה אז את משרד הפרסום שלה בעיקר על סמך פרמטרים של מקצועיות, בדגש על יכולות אסטרטגיות. מתוך 4 משרדים שהתמודדו, הגיעו לגמר ראובני-פרידן ומקאן-אריקסון ומקאן זכה.

בשנות ההתקשרות עם מקאן ידעה העבודה המשותפת עליות ומורדות. שנתיים לאחר ההתקשרות נשקלה האפשרות לצאת למכרז חדש ואת "קמפיין המעבר" של הקופה באותה שנה, שהוא גם הקמפיין המשמעותי ביותר בשנה, שתומך בתקופת המעבר האפשרית בין קופה לקופה, עשתה ג. יפית. אבל בסופו של דבר החוזה הוארך בשנה נוספת. בהמשך השתפרה העבודה המשותפת בין המשרד לקופה והיחסים המקצועיים שם נחשבים כיום לטובים.

במכרז החדש ההתמודדות על התקציב תהיה אפשרית לרוב משרדי הפרסום הגדולים למעט יהושע TBWA, המטפל בתקציב מכבי שירותי בריאות, גליקמן-נטלר-סמסונוב המטפל בתקציב קופת-חולים לאומית, וענבר-מרחב-ניסן, המטפל בתקציב קופת-חולים מאוחדת.

שירותי בריאות כללית נוקטת מזה שנים קו פרסומי עקבי, שאותו מובילה דמותו המאוירת של הילד חמודי. מדובר בשפה תקשורתית שגובשה עוד בימי ראובני-פרידן, שקדם למקאן-אריקסון. מדי תקופה מושם דגש על תחום פעילות אחר - בשנתיים האחרונות היו אלה שירותי האונליין של הקופה.