המניה שהבריחה השורטיסים וזינקה ב-72% היא הזדמנות?

היא העלתה את תחזית הרווח והמכירות שלה ■ היא הודיעה שתרכוש חברת סטארט-אפ חדשנית ■ וגם ג'ים קריימר מתלהב ממנה

מניית פירסט סולאר (First Solar) זינקה אמש ביותר מ-45% לאחר שעדכנה מעלה את התחזיות שלה. מתחילת השנה המניה זינקה בכ-72% וכעת המניה נופלת ביותר מ-6% במסחר בוול סטריט. רבים תוהים האם "המניה החמה" עדיין מהווה הזדמנות או שמא מדובר בסכין נופלת?

ג'ים גריימר, הפרשן הבכיר של CNBC מסביר כי החדשות הטובות בחברה הבריחו בהמוניהם את השורטיסטים והגבירו את מהלך העליות. זאת, מאחר ומשקיעי השורט במניה כיסו את ההשקעות שלהם (רכשו את המניה) במטרה להגביל את ההפסדים.

"אתמול היה סקוויז עצום ללא כל פרופורציה בפירסט סולאר", אמר קריימר, שהוסיף וטען כי הסיבה לחגיגה הייתה מכיוון סין. הפרשן הצבעוני הזכיר למשקיעים שלפני כחודש חברת Suntech Power Holdings, יצרנית סינית גדולה של פלטפורמות סולאריות פשטה את הרגל. "פירסט סולאר נכנסה לוואקום הזה עם מודל של מחירים נמוכים ופשוט הדהימה את כולם".

"הדבר הבא שאתם יודעים הוא שהמניה הזו, שהייתה 'שטח אש' חופשי עבור השורטיסטים, נהנתה מהסקוויז של החיים שלה", דברי קריימר.

אז על מה כל המהומה? פירסט סולאר הודיעה אתמול כי היא צופה שהמכירות שלה ב-2013 יסתכמו בכ-3.8-4 מיליארד דולר, ואילו הרווח למניה יסתכם בכ-4-4.5 דולרים למניה. זאת, הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים שעומדות על מכירות של 3.15 מיליארד דולר ורווח למניה של כ-4.5 דולרים. לאחר ההודעה הזו מניית החברה זינקה ביותר מ-45% במחזורים עצומים.

אולם, מומחים מציינים כי החדשות הבאמת טובות עבור משקיעי החברה הן הודעתה כי היא רוכשת חברה חדשנית. אתמול, במקביל לפרסום התחזית שלה, החברה הודיעה כי היא רוכשת את חברת טטרהסאן (TetraSun) חברת סטארט-אפ המפתחת תאים סולארים חדשניים המנצלים את האנרגיה בצורה יעילה יותר וללא תוספת עלות. האם זה יספיק לחבר לחדור לשוק הסיני ולצמוח בצורה משמעותית? נחכה ונראה.